Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

3 ανισόρροποι Ρωμαίοι αυτοκράτορες που άφησαν ιστορία.

 
O Νέρων τραγουδάει ενώ η Ρώμη φλέγεται
 Πυρομανία, παιδεραστία, παράνοια, αιμομιξία και άλλα πολλά πικάντικα και ενδιαφέροντα μπορεί κανείς να ανακαλύψει, αν αφιερώσει λίγο χρόνο μελέτης στο τεράστιο αυτό κεφάλαιο της ιστορίας που λέγεται αρχαία Ρώμη και δε στα Ρωμαϊκά αυτοκρατορικά χρόνια. Για σειρά αιώνων ο ένας αυτοκράτορας διαδεχόταν τον άλλον και, όπως είναι φυσικό, ο καθένας είχε τα χούγια του. Πάμε να δούμε 3 τέτοιες ιδιαίτερες περιπτώσεις Ρωμαίων αυτοκρατόρων που έχουν μείνει στην ιστορία. Να επισημάνουμε προτού ξεκινήσουμε πως πολλές φορές είναι δύσκολο να ξεχωρίσουμε τον μύθο, τα κουτσομπολιά, τις φήμες από την ιστορική αλήθεια, αλλά οι παρακάτω ιστορίες και στοιχεία, μάλλον ανεκδοτολογικού χαρακτήρα, θα αναφερθούν για το ευχάριστο ή το spicy της υπόθεσης.

1. Ο παιδεραστής Τιβέριος(14-37μ.Χ.)
  Προς το τέλος της ζωής του(από το 26μ.Χ. και εξής) ο Τιβέριος χτυπημένος ο άνθρωπος από κάποιας μορφής ψυχολογική πίεση και κατάθλιψη αποσύρθηκε στο Κάπρι, ένα νησί στο Τυρρηνικό πέλαγος, να κάτσει ο άνθρωπος να ηρεμήσει και να χαλαρώσει. Ένα σωρό απίστευτες ιστορίες έχουν συνδεθεί με τα χρόνια του γήρατος του Τιβερίου και την παραμονή του στην εξοχική κατοικία του στο Κάπρι, πολλές μάλιστα από αυτές είναι ακατάλληλες για ανηλίκους. Συνέχεια μεθυσμένος στο κρασί, αυτός ο ξεδιάντροπος σάτυρος λέγεται πως εξανάγκαζε μικρά κορίτσια σε ανόσιες πράξεις, για να διασκεδάσει ο ίδιος. Όντας σκηνοθέτης στα πρώτα πορνό της εποχής προσλάμβανε νεαρά αγόρια και νεαρά κορίτσια και τα έβαζε να συνευρίσκονται σε ομάδες των τριών μπροστά του, ενώ απολάμβανε και την ''παρέα'' μικρών παιδιών τα οποία του άρεσε να κολυμπάνε μαζί του.

2. Ο πυρομανής Νέρων(54-68μ.Χ.)
  Ήταν το καλοκαιράκι του 64μ.Χ., όταν την νύχτα της 18ης προς 19η Ιουλίου ξέσπασε πυρκαγιά στα καταστήματα μιας εκ των πιο κεντρικών συνοικιών στην καρδιά της Ρώμης, η οποία εξαπλώθηκε γρήγορα και απείλησε την urbs aeterna. Σημαντικοί ναοί κάηκαν, μεγάλες καταστροφές σημειώθηκαν, κτίρια κάηκαν ολοσχερώς, ενώ οι Ρωμαίοι θρήνησαν και ανθρώπινες ζωές. Για 6 ολόκληρες ημέρες η Ρώμη βρισκόταν στο έλεος της φωτιάς. Όλες οι υποψίες για τον εμπρησμό και η ενοχή της καταστροφής έπεσαν κατευθείαν από πολλούς στον πυρομανή και παράφρωνα αυτοκράτορα Νέρωνα. Και εκείνος τι λέγεται ότι έκανε την ώρα που η πόλη και η κατοικία του παραδίνονταν στις φλόγες;  Στεκόμενος μπροστά από το ανάκτορό του το έβλεπε να καίγεται, ενώ μασκαρεμένος άρχισε να απαγγέλλει ωδές για την καταστροφή της Τροίας. Ε τι να κάνει, να κάτσει να σκάσει;

3. Ο παρανοϊκός Καλιγούλας(37-41μ.Χ.)
  Ο Καλιγούλας, διάδοχος του Τιβέριου, μας έχει απασχολήσει ξανά σε προηγούμενη ανάρτησή μας. Παρά το αρχικό καλό πρόσωπο που είχε δείξει στην αρχή της εξουσίας του, αφότου αρρώστησε βαριά(μάλλον από εγκεφαλίτιδα) φαίνεται πως του έστριψε λίγο κάποια βίδα στο μυαλό του. Διαφορετικά δεν εξηγείται αλλιώς γιατί όρισε ως ιερέα τον Incitatus, το αγαπημένο του άλογο ιπποδρομιών, τον οποίο μάλιστα σκόπευε να καταστήσει ύπατο και μέλος της ρωμαϊκής συγκλήτου(senatus). Αλλά να μου πεις, γιατί όχι;


 Για να μη χάσεις την επόμενη ανάρτησή μας, ακολούθησε το @epi_pantos στο facebook/instagram.


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Οι λέξεις έχουν την δική τους ιστορία: κίτρινος τύπος(κιτρινισμός)

       Πολύ συχνά ερχόμαστε σε επαφή με δημοσιεύμετα σε άρθρα, περιοδικά ή στο διαδίκτυο(επί παραδείγματι άρθρα πολιτικού αντιπολιτευτικού περιεχομένου) που μπορεί να ακούσουμε να τα χαρακτηρίζουν  « κίτρινα »  ή πως πρόκειται για τον λεγόμενο  « κίτρινο τύπο » . Παρατήρησα μάλιστα πως στην σφαίρα του κιτρινισμού μπορεί πλέον να ενταχθεί και να χαρακτηριστεί ως τέτοια και μια πρωινή ή μεσημεριανή εκπομπή στην τηλεόραση. Γι'αυτό, λοιπόν, σήμερα θα εξετάσουμε τον  « κιτρινισμό »  ως λέξη, την ετυμολογία του, τα χαρακτηριστικά του και την ιστορία που κρύβεται πίσω από αυτόν.   Ο ελληνικός όρος  « κίτρινος τύπος »  είναι η ελληνική μεταφραστική απόδοση του αγγλικού όρου  « yellow journalism/yellow press » .  Ο κιτρινισμός, όπως μπορούμε να αντιληφθούμε, σχετίζεται με την δημοσιογραφία . Είναι η πρακτική της σκαναλοθηρίας, της σκόπιμα ωμής και προκλητικής προβολής ή παρουσίασης θεμάτων που εξάπτουν την περιέργεια του κοινού. Τα δημοσιεύματα που εντάσσονται στον κίτρινο τύπο δεν τηρούν τ

Βρες την κινητήριο δύναμή σου!

     Ενδεχομένως και συ είσαι ανάμεσα σ’ αυτούς που έχουν συνδεδεμένα τα εμπόδια με την αποτυχία. Από μικρή ηλικία έχουμε μάθει να βάζουμε την ταμπέλα της « αποτυχίας » σε οτιδήποτε απλώς δε λειτούργησε έτσι όπως το είχαμε σκεφτεί και προγραμματίσει. Το φυσικό επόμενο που προκύπτει είναι η απογοήτευση και -παράλληλα- ο τρόπος που θα την αντιμετωπίσεις θα σκιαγραφήσει την άμεση εξέλιξή σου.  Δε χρειάζεται να καταπιέζεσαι· να εκτονώνεις τα συναισθήματά σου, δε διαθέτεις κάποιο μαγικό διακόπτη για να τα ρυθμίζεις. Για το κάθε τι να παίρνεις τον χρόνο σου και να στέκεσαι κριτικά απέναντι σ’ αυτό. Αποδεσμεύσου από τη λογική της αποτυχίας, στην πραγματικότητα δεν υφίσταται. Π ρόκειται απλά για ένα γεγονός- μέρος της εξέλιξής σου, όχι μέρος της ταυτότητάς σου . Είναι κάτι έξω από εσένα, άρα μπορείς να το επηρεάσεις.  Είναι οκ να πάει κάτι στραβά, κανείς δεν ανέβηκε στο ποδήλατο και άρχισε να το κάνει τέλεια. Το μυαλό σου, έχοντας θέσει τα απαραίτητα πλαίσια, θα εστιάσει στο πως θα φτάσε

Jacquemus: Η επόμενη μέρα στη μόδα

  «Οι προοπτικές για την πολυτέλεια αλλάζουν και τα σύμβολα της μετατοπίζονται προς κάτι πιο απλό και λιγότερο υλιστικό. Ο καταναλωτής πλέον συνδέεται με μάρκες που έχουν παρόμοιο όραμα. Τα σύμβολα της πολυτέλειας έχουν γίνει «αξίες» και «γνώση» αντί για προϊόντα» . –Simon Porte Jacquemus Ο S.P. Jacquemus έχει καταφέρει μέσα σε λίγα χρόνια αυτό που λίγοι καταφέρνουν στην μόδα: να δημιουργήσει έναν οίκο μόδας ο οποίος πολύ νωρίς απέκτησε τη δική του θέση στην γαλλική εβδομάδα μόδας δίπλα σε βαρύγδουπα ονόματα στον χώρο αυτό όπως Dior, Chanel, ενώ τα σχέδια του έχουν κατακτήσει τον κόσμο των social media με τις μισές πωλήσεις ύψους 11 εκατομμυρίων το 2018  να είναι on-line. “ Γεννήθηκα και μεγάλωσα σε μια μικρή πόλη μεταξύ της Μασσαλίας και της Αβινιόν και μεγάλωσα περνώντας μέρες χωρίς παπούτσια παίζοντας στους κήπους εσπεριδοειδών της οικογένειάς μου .” δηλώνει ο Jacquemus, αποκαλύπτοντας τις ταπεινές του ρίζες και συγχρόνως την μεγαλύτερη πηγή έμπνευσhς για τις δημιουργίες του. Το