Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Jacquemus: Η επόμενη μέρα στη μόδα

 

«Οι προοπτικές για την πολυτέλεια αλλάζουν και τα σύμβολα της μετατοπίζονται προς κάτι πιο απλό και λιγότερο υλιστικό. Ο καταναλωτής πλέον συνδέεται με μάρκες που έχουν παρόμοιο όραμα. Τα σύμβολα της πολυτέλειας έχουν γίνει «αξίες» και «γνώση» αντί για προϊόντα». –Simon Porte Jacquemus

Ο S.P. Jacquemus έχει καταφέρει μέσα σε λίγα χρόνια αυτό που λίγοι καταφέρνουν στην μόδα: να δημιουργήσει έναν οίκο μόδας ο οποίος πολύ νωρίς απέκτησε τη δική του θέση στην γαλλική εβδομάδα μόδας δίπλα σε βαρύγδουπα ονόματα στον χώρο αυτό όπως Dior, Chanel, ενώ τα σχέδια του έχουν κατακτήσει τον κόσμο των social media με τις μισές πωλήσεις ύψους 11 εκατομμυρίων το 2018  να είναι on-line.

Γεννήθηκα και μεγάλωσα σε μια μικρή πόλη μεταξύ της Μασσαλίας και της Αβινιόν και μεγάλωσα περνώντας μέρες χωρίς παπούτσια παίζοντας στους κήπους εσπεριδοειδών της οικογένειάς μου.” δηλώνει ο Jacquemus, αποκαλύπτοντας τις ταπεινές του ρίζες και συγχρόνως την μεγαλύτερη πηγή έμπνευσhς για τις δημιουργίες του. Το μπλε χρώμα, ο ήλιος, τα φρούτα, οι καμπύλες, η Μασσαλία, η δεκαετία του 1980 συνοψίζουν επαρκώς την φιλοσοφία και τις καταβολές του οίκου.

Ωστόσο, τόσο η αισθητική του ίδιου και η δεξιοτεχνία που επιδεικνύουν τα ρούχα έχουν επικριθεί πολλάκις με τους κριτικούς να τα σχολιάζουν ως “προχειροδουλειές” και αντιγραφή του οίκου “Comme des Garcons”. Για τον Jacquemus, όμως, δεν έχουν σημασία τόσο τα ρούχα όσο η φιλοσοφία, η ιστορία πίσω από αυτά.

Τα γήινα χρώματα, η ισορροπημένη λάμψη, τα άνετα και πρακτικά υφάσματα, τα μικροσκοπικά τσαντάκια και τα ψάθινα καπέλα υποδηλώνουν μια πιο απλή οπτική της μόδας και μια νέα αισθητική για το ευρύ κοινό. Μια αισθητική που εκφράζει τον σύγχρονο κόσμο ο οποίος πνιγμένος στην πληροφορία και τις εικόνες ψάχνει πλέον λύσεις που θα του ξεκλειδώσουν την δημιουργικότητα και θα διευκολύνουν την καθημερινότητα του.

Ο οίκος Jacquemus εκφράζει ακριβώς αυτό, την απλότητα, χωρίς να στερείται της παριζιάνικης ομορφιάς και λάμψης. Με ισχυρή ψηφιακή παρουσία και ξεκάθαρη φιλοσοφία, το μυστικό της επιτυχίας του και αυτό που το καθιστά το μέλλον της μόδας είναι το πόσο έχει συνδεθεί με τον καταναλωτή, μένοντας, όμως, προσηλωμένος στις αρχές της δημιουργικότητας του και χωρίς εκπτώσεις στην πηγαία του αισθητική. 

Συντάκτης: Χρύσα Πρίντζιου, φοιτήτρια Επικοινωνίας και ΜΜΕ.

Για να γίνεις και εσύ παντογνώστης και να μαθαίνεις πρώτος κάθε νέο, ακολούθησε τώρα το @epi_pantos in facebook/instagram


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Οι λέξεις έχουν την δική τους ιστορία: κίτρινος τύπος(κιτρινισμός)

       Πολύ συχνά ερχόμαστε σε επαφή με δημοσιεύμετα σε άρθρα, περιοδικά ή στο διαδίκτυο(επί παραδείγματι άρθρα πολιτικού αντιπολιτευτικού περιεχομένου) που μπορεί να ακούσουμε να τα χαρακτηρίζουν  « κίτρινα »  ή πως πρόκειται για τον λεγόμενο  « κίτρινο τύπο » . Παρατήρησα μάλιστα πως στην σφαίρα του κιτρινισμού μπορεί πλέον να ενταχθεί και να χαρακτηριστεί ως τέτοια και μια πρωινή ή μεσημεριανή εκπομπή στην τηλεόραση. Γι'αυτό, λοιπόν, σήμερα θα εξετάσουμε τον  « κιτρινισμό »  ως λέξη, την ετυμολογία του, τα χαρακτηριστικά του και την ιστορία που κρύβεται πίσω από αυτόν.   Ο ελληνικός όρος  « κίτρινος τύπος »  είναι η ελληνική μεταφραστική απόδοση του αγγλικού όρου  « yellow journalism/yellow press » .  Ο κιτρινισμός, όπως μπορούμε να αντιληφθούμε, σχετίζεται με την δημοσιογραφία . Είναι η πρακτική της σκαναλοθηρίας, της σκόπιμα ωμής και προκλητικής προβολής ή παρουσίασης θεμάτων που εξάπτουν την περιέργεια του κοινού. Τα δημοσιεύματα που εντάσσονται στον κίτρινο τύπο δεν τηρούν τ

Βρες την κινητήριο δύναμή σου!

     Ενδεχομένως και συ είσαι ανάμεσα σ’ αυτούς που έχουν συνδεδεμένα τα εμπόδια με την αποτυχία. Από μικρή ηλικία έχουμε μάθει να βάζουμε την ταμπέλα της « αποτυχίας » σε οτιδήποτε απλώς δε λειτούργησε έτσι όπως το είχαμε σκεφτεί και προγραμματίσει. Το φυσικό επόμενο που προκύπτει είναι η απογοήτευση και -παράλληλα- ο τρόπος που θα την αντιμετωπίσεις θα σκιαγραφήσει την άμεση εξέλιξή σου.  Δε χρειάζεται να καταπιέζεσαι· να εκτονώνεις τα συναισθήματά σου, δε διαθέτεις κάποιο μαγικό διακόπτη για να τα ρυθμίζεις. Για το κάθε τι να παίρνεις τον χρόνο σου και να στέκεσαι κριτικά απέναντι σ’ αυτό. Αποδεσμεύσου από τη λογική της αποτυχίας, στην πραγματικότητα δεν υφίσταται. Π ρόκειται απλά για ένα γεγονός- μέρος της εξέλιξής σου, όχι μέρος της ταυτότητάς σου . Είναι κάτι έξω από εσένα, άρα μπορείς να το επηρεάσεις.  Είναι οκ να πάει κάτι στραβά, κανείς δεν ανέβηκε στο ποδήλατο και άρχισε να το κάνει τέλεια. Το μυαλό σου, έχοντας θέσει τα απαραίτητα πλαίσια, θα εστιάσει στο πως θα φτάσε