«Οι
προοπτικές για την πολυτέλεια αλλάζουν και τα σύμβολα της μετατοπίζονται προς
κάτι πιο απλό και λιγότερο υλιστικό. Ο καταναλωτής πλέον συνδέεται με μάρκες
που έχουν παρόμοιο όραμα. Τα σύμβολα της πολυτέλειας έχουν γίνει «αξίες» και
«γνώση» αντί για προϊόντα». –Simon Porte Jacquemus
Ο S.P.
Jacquemus έχει καταφέρει μέσα σε λίγα χρόνια αυτό που λίγοι καταφέρνουν στην
μόδα: να δημιουργήσει έναν οίκο μόδας ο οποίος πολύ νωρίς απέκτησε τη δική του
θέση στην γαλλική εβδομάδα μόδας δίπλα σε βαρύγδουπα ονόματα στον χώρο αυτό
όπως Dior, Chanel, ενώ τα σχέδια του έχουν κατακτήσει τον κόσμο των social media
με τις μισές πωλήσεις ύψους 11 εκατομμυρίων το 2018 να είναι on-line.
“Γεννήθηκα και μεγάλωσα σε μια μικρή πόλη μεταξύ της Μασσαλίας και της Αβινιόν και μεγάλωσα περνώντας μέρες χωρίς παπούτσια παίζοντας στους κήπους εσπεριδοειδών της οικογένειάς μου.” δηλώνει ο Jacquemus, αποκαλύπτοντας τις ταπεινές του ρίζες και συγχρόνως την μεγαλύτερη πηγή έμπνευσhς για τις δημιουργίες του. Το μπλε χρώμα, ο ήλιος, τα φρούτα, οι καμπύλες, η Μασσαλία, η δεκαετία του 1980 συνοψίζουν επαρκώς την φιλοσοφία και τις καταβολές του οίκου.
Ωστόσο, τόσο
η αισθητική του ίδιου και η δεξιοτεχνία που επιδεικνύουν τα ρούχα έχουν
επικριθεί πολλάκις με τους κριτικούς να τα σχολιάζουν ως “προχειροδουλειές”
και αντιγραφή του οίκου “Comme des Garcons”. Για τον Jacquemus, όμως, δεν έχουν
σημασία τόσο τα ρούχα όσο η φιλοσοφία, η ιστορία πίσω από αυτά.
Τα γήινα χρώματα, η ισορροπημένη λάμψη, τα άνετα και πρακτικά υφάσματα, τα μικροσκοπικά τσαντάκια και τα ψάθινα καπέλα υποδηλώνουν μια πιο απλή οπτική της μόδας και μια νέα αισθητική για το ευρύ κοινό. Μια αισθητική που εκφράζει τον σύγχρονο κόσμο ο οποίος πνιγμένος στην πληροφορία και τις εικόνες ψάχνει πλέον λύσεις που θα του ξεκλειδώσουν την δημιουργικότητα και θα διευκολύνουν την καθημερινότητα του.
Ο οίκος
Jacquemus εκφράζει ακριβώς αυτό, την απλότητα, χωρίς να στερείται της
παριζιάνικης ομορφιάς και λάμψης. Με ισχυρή ψηφιακή παρουσία και ξεκάθαρη
φιλοσοφία, το μυστικό της επιτυχίας του και αυτό που το καθιστά το μέλλον της
μόδας είναι το πόσο έχει συνδεθεί με τον καταναλωτή, μένοντας, όμως, προσηλωμένος
στις αρχές της δημιουργικότητας του και χωρίς εκπτώσεις στην πηγαία του
αισθητική.
Συντάκτης: Χρύσα Πρίντζιου, φοιτήτρια Επικοινωνίας και ΜΜΕ.
Για να γίνεις και εσύ παντογνώστης και να μαθαίνεις πρώτος κάθε νέο, ακολούθησε τώρα το @epi_pantos in facebook/instagram
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου