Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Εσύ γνωρίζεις ποια είναι τα 7 θαύματα του αρχαίου κόσμου;(μέρος 1)



  Όταν λέμε τα 7 θαύματα του κόσμου ή της οικουμένης εννοούμε μια λίστα, έναν κανόνα που έχει κατασκευαστεί, ο οποίος περιλαμβάνει τα 7 σπουδαιότερα μνημεία και μεγαλουργήματα της αρχαιότητας σε πεδία όπως η αρχιτεκτονική, η οικοδομική και η γλυπτική. Η κατάρτιση κανόνων, κάτι σαν τα δικά μας top 10 θα λέγαμε, είναι μια πολύ προσφιλής και αγαπημένη συνήθεια της αρχαιότητας(βλ. για παράδειγμα τον κανόνα των 10 ρητόρων). Η ταυτότητα του αρχαίου εμπνευστή του σημερινού καθιερωμένου καταλόγου δεν έχει εξακριβωθεί, ενώ κατά περιόδους έχουν καταρτιστεί διάφοροι κατάλογοι, αρχαιότεροι, μεσαιωνικοί ή και νεότεροι, με μεγαλύτερες ή μικρότερες διαφοροποιήσεις μεταξύ τους. Εμείς σήμερα θα αναφερθούμε συνοπτικά κατά το ήμισυ στον σύγχρονο παγιωμένο κατάλογο των 7 θαυμάτων του αρχαίου κόσμου με χρονολογική σειρά.

1. Η μεγάλη πυραμίδα της Γκίζας

  Πρόκειται για το αρχαιότερο από τα θαύματα του αρχαίου κόσμου και το μόνο που σώζεται μέχρι σήμερα. Φυσικά χτίστηκε από τους Αιγυπτίους περίπου στα μέσα της 3ης χιλιετίας π.Χ κατά τη διάρκεια της 4ης δυναστείας των Αιγυπτίων. Πρόκειται για βασιλικό τάφο γιγαντιαίων διαστάσεων, κατασκευάστηκε δηλαδή επειδή προοριζόταν να αποτελέσει τον τάφο του βασιλιά Χέοπα ή Χούφου, ενώ αργότερα χτίστηκαν δίπλα του δύο ακόμα πυραμίδες, η μία για τον υιό και η άλλη για τον εγγονό του Χέοπα, καθώς και μικρότερες πυραμίδες για τις γυναίκες βασίλισσές τους. Οι αρχαιολόγοι εκτιμούν ότι για την κατασκευή της χρειάστηκαν περίπου δύο δεκαετίες, ενώ χρησιμοποιήθηκε ανθρώπινο δυναμικό περίπου 100.000 ατόμων και  οικοδομικό υλικό 2.000.000 ογκόλιθων βάρους 2,5 τόνων ο καθένας!

2. Οι κρεμαστοί κήποι της Βαβυλώνας

  Οι κρεμαστοί κήποι ήταν το πιο ξακουστό αξιοθέατο της πόλης, η οποία βρισκόταν στο σημερινό Ιράκ, στα νότια της Βαγδάτης. Φαίνεται πως καταστράφηκαν μάλλον τον 1ο αιώνα π.Χ. από αβέβαιη αιτία(ενδεχομένως από σεισμό), ενώ η κατασκευή τους τοποθετείται γύρω στο 600 π.Χ. κατόπιν διαταγής του Ναβουχοδονόσορα του Β'. Η παράδοση αναφέρει πως η διαταγή της κατασκευής τους οφείλεται στο γεγονός πως η νεαρή τότε περσικής καταγωγής βασίλισσα Άμυτις νοσταλγούσε την πατρίδα της. Οι κήποι αυτοί αποτελούνταν από διαδοχικές αναβαθμίδες στις οποίες φύτρωνε κάθε είδους δέντρο, ενώ διέθεταν και ένα πολύ καλό υδρευτικό σύστημα, που παρείχε διαρκώς και πότιζε με νερό του Ευφράτη τα φυτά. Το νερό αντλούταν με δοχεία που τα ανέβαζαν στις υψηλότερες αναβαθμίδες δούλοι και στη συνέχεια μέσα από αυλάκια και τεχνητούς καταρράκτες κατέβαινε προς τα χαμηλότερα επίπεδα.

3. Το χρυσελεφάντινο άγαλμα του Δία στην Ολυμπία.

  Στην αρχαιότητα η Ολυμπία ήταν ένα από τα πιο σημαντικά λατρευτικά κέντρα, στο οποίο απέδιδαν ιδιαίτερες τιμές στον Δία, βασιλιά των θεών. Στα μέσα περίπου του 5ου αι. π.Χ. αποφασίζεται να κατασκευαστεί ένας περίλαμπρος ναός προς τιμήν του Δία. Ωστόσο μετά την κατασκευή του ο ναός δε διέθετε κάποιο άγαλμα του θεού. Έτσι, αποφασίστηκε να κατασκευαστεί ένα άγαλμα του Δία, η κατασκευή του οποίου ανατέθηκε τότε στον περίφημο και ξακουστό για την εποχή Αθηναίο γλύπτη Φειδία. Αρχικά κατασκευάστηκε ένας ξύλινος σκελετός του αγάλματος, ο οποίος στη συνέχεια καλύφθηκε με φύλλα χρυσού και ελεφαντόδοντο, ώστε να απεικονίζονται τα ενδύματα και η επιδερμίδα του. Το άγαλμα ήταν τοποθετημένο πάνω σε έναν θρόνο διακοσμημένο με έβενο και πολύτιμους λίθους. Το ύψος του αγάλματος, που ολοκληρώθηκε τη δεκαετία του 440 π.Χ., έφτανε τα 13 μέτρα περίπου. Τελικά το άγαλμα καταστράφηκε τον 5ο αιώνα μ.Χ. από πυρκαγιά.

Για να μη χάσεις τη συνέχεια, μείνε συντονισμένος και ακολούθησε το @epi_pantos στο instagram και το facebook.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Οι λέξεις έχουν την δική τους ιστορία: κίτρινος τύπος(κιτρινισμός)

       Πολύ συχνά ερχόμαστε σε επαφή με δημοσιεύμετα σε άρθρα, περιοδικά ή στο διαδίκτυο(επί παραδείγματι άρθρα πολιτικού αντιπολιτευτικού περιεχομένου) που μπορεί να ακούσουμε να τα χαρακτηρίζουν  « κίτρινα »  ή πως πρόκειται για τον λεγόμενο  « κίτρινο τύπο » . Παρατήρησα μάλιστα πως στην σφαίρα του κιτρινισμού μπορεί πλέον να ενταχθεί και να χαρακτηριστεί ως τέτοια και μια πρωινή ή μεσημεριανή εκπομπή στην τηλεόραση. Γι'αυτό, λοιπόν, σήμερα θα εξετάσουμε τον  « κιτρινισμό »  ως λέξη, την ετυμολογία του, τα χαρακτηριστικά του και την ιστορία που κρύβεται πίσω από αυτόν.   Ο ελληνικός όρος  « κίτρινος τύπος »  είναι η ελληνική μεταφραστική απόδοση του αγγλικού όρου  « yellow journalism/yellow press » .  Ο κιτρινισμός, όπως μπορούμε να αντιληφθούμε, σχετίζεται με την δημοσιογραφία . Είναι η πρακτική της σκαναλοθηρίας, της σκόπιμα ωμής και προκλητικής προβολής ή παρουσίασης θεμάτων που εξάπτουν την περιέργεια του κοινού. Τα δημοσιεύματα που εντάσσονται στον κίτρινο τύπο δεν τηρούν τ

Βρες την κινητήριο δύναμή σου!

     Ενδεχομένως και συ είσαι ανάμεσα σ’ αυτούς που έχουν συνδεδεμένα τα εμπόδια με την αποτυχία. Από μικρή ηλικία έχουμε μάθει να βάζουμε την ταμπέλα της « αποτυχίας » σε οτιδήποτε απλώς δε λειτούργησε έτσι όπως το είχαμε σκεφτεί και προγραμματίσει. Το φυσικό επόμενο που προκύπτει είναι η απογοήτευση και -παράλληλα- ο τρόπος που θα την αντιμετωπίσεις θα σκιαγραφήσει την άμεση εξέλιξή σου.  Δε χρειάζεται να καταπιέζεσαι· να εκτονώνεις τα συναισθήματά σου, δε διαθέτεις κάποιο μαγικό διακόπτη για να τα ρυθμίζεις. Για το κάθε τι να παίρνεις τον χρόνο σου και να στέκεσαι κριτικά απέναντι σ’ αυτό. Αποδεσμεύσου από τη λογική της αποτυχίας, στην πραγματικότητα δεν υφίσταται. Π ρόκειται απλά για ένα γεγονός- μέρος της εξέλιξής σου, όχι μέρος της ταυτότητάς σου . Είναι κάτι έξω από εσένα, άρα μπορείς να το επηρεάσεις.  Είναι οκ να πάει κάτι στραβά, κανείς δεν ανέβηκε στο ποδήλατο και άρχισε να το κάνει τέλεια. Το μυαλό σου, έχοντας θέσει τα απαραίτητα πλαίσια, θα εστιάσει στο πως θα φτάσε

Jacquemus: Η επόμενη μέρα στη μόδα

  «Οι προοπτικές για την πολυτέλεια αλλάζουν και τα σύμβολα της μετατοπίζονται προς κάτι πιο απλό και λιγότερο υλιστικό. Ο καταναλωτής πλέον συνδέεται με μάρκες που έχουν παρόμοιο όραμα. Τα σύμβολα της πολυτέλειας έχουν γίνει «αξίες» και «γνώση» αντί για προϊόντα» . –Simon Porte Jacquemus Ο S.P. Jacquemus έχει καταφέρει μέσα σε λίγα χρόνια αυτό που λίγοι καταφέρνουν στην μόδα: να δημιουργήσει έναν οίκο μόδας ο οποίος πολύ νωρίς απέκτησε τη δική του θέση στην γαλλική εβδομάδα μόδας δίπλα σε βαρύγδουπα ονόματα στον χώρο αυτό όπως Dior, Chanel, ενώ τα σχέδια του έχουν κατακτήσει τον κόσμο των social media με τις μισές πωλήσεις ύψους 11 εκατομμυρίων το 2018  να είναι on-line. “ Γεννήθηκα και μεγάλωσα σε μια μικρή πόλη μεταξύ της Μασσαλίας και της Αβινιόν και μεγάλωσα περνώντας μέρες χωρίς παπούτσια παίζοντας στους κήπους εσπεριδοειδών της οικογένειάς μου .” δηλώνει ο Jacquemus, αποκαλύπτοντας τις ταπεινές του ρίζες και συγχρόνως την μεγαλύτερη πηγή έμπνευσhς για τις δημιουργίες του. Το