Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

«Ο ΠΕΜΠΤΟΣ ΙΕΡΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ» του Κωνσταντίνου Πέττα

 

Περπατούσε και το μυαλό του ακόμη βρισκόταν μεταξύ του ιδεατού και του πραγματικού κόσμου. Δεν ήθελε απόψε να διυλίσει το γεγονός, ούτε να σκεφτεί ούτε να γυρέψει απαντήσεις στα ερωτηματικά του[1].

  Ο Μάρκος Αΐτης βρίσκεται ξαφνικά μπλεγμένος σε μια κατάσταση που τον ξεπερνά. Άρτι αφιχθείς στην Αθήνα από την επαρχία, ώστε να βρει σπίτι για να μείνει, με μια ιστορία του παρελθόντος να τον στοιχειώνει, το νέο αγόρι θα ζήσει μια περιπέτεια που θα του αλλάξει τη ζωή.

  Ο νεαρός πρωταγωνιστής καταφτάνει στην πρωτεύουσα, έχοντας περάσει σε πανεπιστήμιο της Αθήνας, ώστε να αρχίσει τη φοιτητική του ζωή. Όμως ένα συμβάν που είχε συμβεί όσο ήταν στο σχολείο δεν τον αφήνει να ησυχάσει. Ο ξάδερφός του Μάρκου, ο Πέτρος, ο οποίος είναι ταυτόχρονα κι ο καλύτερος φίλος του, βρίσκεται μαζί του στην αχανή πόλη και συμπορεύονται στη νέα πραγματικότητα, ενωμένοι.

  Με περίεργα παιχνίδια της μοίρας, το παρελθόν με το παρόν διαπλέκονται, μεγάλα συμφέροντα συναντούν μικρούς αλλά θαρραλέους ανθρώπους, το φανταστικό με το πραγματικό ενώνονται και πλέον ο Μάρκος δεν είναι ικανός να ξεχωρίσει τi ανήκει στη σφαίρα της λογικής και του θαύματος.

  Ο Γεράσιμος, αδελφός του ανθρώπου που δολοφονήθηκε και που είδε τελευταίος ο Μάρκος, συναντά μοιραία τον φοιτητή και μαζί αρχίζουν να ξεδιαλύνουν ένα μυστήριο που σχετίζεται με τους αρχαιολογικούς χώρους της Ελλάδας. Συνοδοιπόροι τους στο ταξίδι των απαντήσεων και της σωτηρίας όσων κινδυνεύουν από εγκληματικά μυαλά στέκονται ο Πέτρος, αλλά και μια κοπέλα, η Διονυσία, που δεν εγκαταλείπουν στιγμή τον Μάρκο.

  Ο Κωνσταντίνος Πέττας, όντας φοιτητής κι ο ίδιος, γράφει ένα μυθιστόρημα με ήρωες που βράζει το αίμα τους, με μια πατρική φιγούρα να τους καθοδηγεί, κι αποδεικνύει ότι δε χρειάζεσαι να έχεις χρόνια για να έχεις δυναμισμό και να μη φοβάσαι να υπερασπιστείς το δίκαιο.

Ο συγγραφέας Κωνσταντίνος Πέττας

  Με ένα πρωτότυπο θέμα, όπως την αρχαιοκαπηλία και τη σημαντικότητα των αρχαίων μνημείων ως σημάδια της ταυτότητας ενός έθνους, ενός λαού, ο συγγραφέας αφηγείται μια ιστορία συναισθηματικής ενηλικίωσης, όπως κι ένα θρίλερ με οικονομικές και κοινωνικές προεκτάσεις.

  Το καλό και το κακό μάχονται αδυσώπητα, αλλά η επιμονή των χαρακτήρων και η καλοσύνη με την οποία είναι ποτισμένοι είναι αρωγοί στον αγώνα τους να σταματήσουν τα σχέδια μιας παγκόσμιας οργάνωσης που σκοπό έχει να διαλύσει τα αρχαιολογικά μνημεία του πλανήτη.

  Το βιβλίο αυτό φωτίζει το ρίσκο που υπάρχει για όποιον άνθρωπο επιλέξει την εξουσία και το κέρδος να χάσει τον εαυτό του, αλλά όσοι επιλέγουν να κάνουν το σωστό και να μην τα παρατάνε, ώστε να βοηθήσουν τους γύρω τους, θα μείνουν αγνοί στην ψυχή, όσο πιθανό κι αν είναι να τους κοστίσει κάποιον που αγαπάνε.

  Ο Κωνσταντίνος Πέττας χρησιμοποιώντας σε αρκετές περιπτώσεις του βιβλίου ένα εξεζητημένο λεξιλόγιο, που δε δυσχεραίνει στην ανάγνωση, όμως εμπλουτίζει το γλωσσικό καταπίστευμα κάθε ανθρώπου, γράφει για τα ανθρώπινα πάθη και την ανθρώπινη ατέλεια, όπως και για τη σημασία της παράδοσης ενός λαού σε βάθος χρόνου.Μπορούν απλοί και καθημερινοί άνθρωποι να κάνουν τη διαφορά; Μπορεί η ηθική να επικρατήσει της ανομίας και της απληστίας; Αρκεί να διαβάσετε τον «Πέμπτο Ιερό Πόλεμο»!

Ø  Κωνσταντίνος Πέττας, Ο Πέμπτος Ιερός Πόλεμος, εκδόσεις Πηγή, Αθήνα 2020.

Συντάκτης: Χάρης Μποϊντάς, φοιτητής Φιλολογίας

☑Για να μη χάσεις την επόμενη βιβλιοπαρουσίαση του επί παντός blog, ακολούθησε τώρα το @epi_pantos στο facebook/instagram.



[1]Πέττας, 2020, σελ. 140


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Οι λέξεις έχουν την δική τους ιστορία: κίτρινος τύπος(κιτρινισμός)

       Πολύ συχνά ερχόμαστε σε επαφή με δημοσιεύμετα σε άρθρα, περιοδικά ή στο διαδίκτυο(επί παραδείγματι άρθρα πολιτικού αντιπολιτευτικού περιεχομένου) που μπορεί να ακούσουμε να τα χαρακτηρίζουν  « κίτρινα »  ή πως πρόκειται για τον λεγόμενο  « κίτρινο τύπο » . Παρατήρησα μάλιστα πως στην σφαίρα του κιτρινισμού μπορεί πλέον να ενταχθεί και να χαρακτηριστεί ως τέτοια και μια πρωινή ή μεσημεριανή εκπομπή στην τηλεόραση. Γι'αυτό, λοιπόν, σήμερα θα εξετάσουμε τον  « κιτρινισμό »  ως λέξη, την ετυμολογία του, τα χαρακτηριστικά του και την ιστορία που κρύβεται πίσω από αυτόν.   Ο ελληνικός όρος  « κίτρινος τύπος »  είναι η ελληνική μεταφραστική απόδοση του αγγλικού όρου  « yellow journalism/yellow press » .  Ο κιτρινισμός, όπως μπορούμε να αντιληφθούμε, σχετίζεται με την δημοσιογραφία . Είναι η πρακτική της σκαναλοθηρίας, της σκόπιμα ωμής και προκλητικής προβολής ή παρουσίασης θεμάτων που εξάπτουν την περιέργεια του κοινού. Τα δημοσιεύματα που εντάσσονται στον κίτρινο τύπο δεν τηρούν τ

Βρες την κινητήριο δύναμή σου!

     Ενδεχομένως και συ είσαι ανάμεσα σ’ αυτούς που έχουν συνδεδεμένα τα εμπόδια με την αποτυχία. Από μικρή ηλικία έχουμε μάθει να βάζουμε την ταμπέλα της « αποτυχίας » σε οτιδήποτε απλώς δε λειτούργησε έτσι όπως το είχαμε σκεφτεί και προγραμματίσει. Το φυσικό επόμενο που προκύπτει είναι η απογοήτευση και -παράλληλα- ο τρόπος που θα την αντιμετωπίσεις θα σκιαγραφήσει την άμεση εξέλιξή σου.  Δε χρειάζεται να καταπιέζεσαι· να εκτονώνεις τα συναισθήματά σου, δε διαθέτεις κάποιο μαγικό διακόπτη για να τα ρυθμίζεις. Για το κάθε τι να παίρνεις τον χρόνο σου και να στέκεσαι κριτικά απέναντι σ’ αυτό. Αποδεσμεύσου από τη λογική της αποτυχίας, στην πραγματικότητα δεν υφίσταται. Π ρόκειται απλά για ένα γεγονός- μέρος της εξέλιξής σου, όχι μέρος της ταυτότητάς σου . Είναι κάτι έξω από εσένα, άρα μπορείς να το επηρεάσεις.  Είναι οκ να πάει κάτι στραβά, κανείς δεν ανέβηκε στο ποδήλατο και άρχισε να το κάνει τέλεια. Το μυαλό σου, έχοντας θέσει τα απαραίτητα πλαίσια, θα εστιάσει στο πως θα φτάσε

Jacquemus: Η επόμενη μέρα στη μόδα

  «Οι προοπτικές για την πολυτέλεια αλλάζουν και τα σύμβολα της μετατοπίζονται προς κάτι πιο απλό και λιγότερο υλιστικό. Ο καταναλωτής πλέον συνδέεται με μάρκες που έχουν παρόμοιο όραμα. Τα σύμβολα της πολυτέλειας έχουν γίνει «αξίες» και «γνώση» αντί για προϊόντα» . –Simon Porte Jacquemus Ο S.P. Jacquemus έχει καταφέρει μέσα σε λίγα χρόνια αυτό που λίγοι καταφέρνουν στην μόδα: να δημιουργήσει έναν οίκο μόδας ο οποίος πολύ νωρίς απέκτησε τη δική του θέση στην γαλλική εβδομάδα μόδας δίπλα σε βαρύγδουπα ονόματα στον χώρο αυτό όπως Dior, Chanel, ενώ τα σχέδια του έχουν κατακτήσει τον κόσμο των social media με τις μισές πωλήσεις ύψους 11 εκατομμυρίων το 2018  να είναι on-line. “ Γεννήθηκα και μεγάλωσα σε μια μικρή πόλη μεταξύ της Μασσαλίας και της Αβινιόν και μεγάλωσα περνώντας μέρες χωρίς παπούτσια παίζοντας στους κήπους εσπεριδοειδών της οικογένειάς μου .” δηλώνει ο Jacquemus, αποκαλύπτοντας τις ταπεινές του ρίζες και συγχρόνως την μεγαλύτερη πηγή έμπνευσhς για τις δημιουργίες του. Το