Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

E-book ή έντυπο βιβλίο; Το αιώνιο δίλημμα

 

Αν είσαι βιβλιόφιλος, βιβλιοφάγος, βιβλιο- εξολοθρευτής ή, κοινώς, εραστής των βιβλίων, σίγουρα θα έχεις βρεθεί αντιμέτωπος με το δίλημμα: e-book ή έντυπο βιβλίο; Μια αντίστοιχη συζήτηση έλαβε χώρα πριν λίγες μέρες μέσω του instagram και σ’ αυτο το περιβάλλον, το “Επί παντός” blog, με τα έντυπα βιβλία να λαμβάνουν την πρωτεύουσα θέση στις προτιμήσεις των αναγνωστών. 


Οι πιο ρομαντικοί ψηφίζουν δαγκωτό το έντυπο, καθώς είναι αυτό που τους προσφέρει την αίσθηση της παραδοσιακής τελετουργίας που αντικατοπτρίζει το διάβασμα. Το βιβλίο είναι εμπειρία, ολιστική εμπειρία για την ακρίβεια. Κρατώντας το στα χέρια σου βουτάς μέσα στον κόσμο του, καθώς τη στιγμή που γυρνάς την κάθε σελίδα ξεδιπλώνεται μπροστά σου ένας ολόκληρος κόσμος. Ακόμη και η μυρωδιά του τυπωμένου χαρτιού, ο ήχος του ξεφυλλίσματος, η εξερεύνηση των σελίδων του σε οδηγεί στο να το κάνεις “κτήμα” σου. Έρχεσαι σε άμεση αλληλεπίδραση με κάθε λέξη, έχεις την ευκαιρία να σημειώσεις όλα εκείνα που σε άγγιξαν για να τα βρίσκεις εύκολα κάθε φορά που νιώθεις την ανάγκη να βρεις καταφύγιο στις σελίδες των βιβλίων που σου άλλαξαν, έστω και λίγο, τον τρόπο σκέψης και δράσης σου. Άλλοι πάλι τα διατηρούν ανέγγιχτα, σαν ιερά αντικείμενα. Όπως κι αν διαχειρίζεσαι το οποιοδήποτε βιβλίο, ένα είναι σίγουρο: στέκεσαι απέναντί του και βουτάς με τον τρόπο σου σ’ αυτο.

Βέβαια, σε μια εποχή που σχεδόν όλα έχουν ηλεκτρονική μορφή θα ήταν δύσκολο να γλιτώσει και το βιβλίο απ’ αυτή την τάση. Ενδεχομένως δε θα έπρεπε να ‘χει γλιτώσει κιόλας· μπορεί το κάθε βιβλίο να φαίνεται ως κάτι παγιωμένο, από την άποψη ότι έχουν γραφτεί κάποιες συγκεκριμένες σελίδες με την υπογραφή του εκάστοτε συγγραφέως, αλλά μάλλον η πραγματικότητα διαφέρει. Πρόκειται για ζωντανό οργανισμό που μπορεί οι σελίδες του να μη μεταβάλλονται γλωσσικά, αλλά μετουσιώνονται νοηματικά ανάλογα με την εποχή και στην προκειμένη και μορφολογικά, καθώς πλέον μιλάμε για ηλεκτρονικές σελίδες (αν και δεν τις λες και ξεκούραστες στην όραση).

Όποιας μορφής ακόλουθος κι αν είσαι, το σίγουρο είναι ότι τη στιγμή του διαβάσματος  προσηλώνεσαι πνευματικά και ενεργοποιείς όλες σου τις αισθήσεις. Ακόμη κι αν σε ένα βιβλίο σε τράβηξε το εξώφυλλό του, σίγουρα η τελική σου κρίση δε διαμορφώθηκε βάσει αυτού. Είναι αποτέλεσμα εσωτερικής πάλης με τα υπάρχοντα ιδανικά σου και όλα εκείνα τα εναύσματα που λαμβάνεις από τον μαγικό κόσμο που ξεδιπλώνεται στα χέρια σου. 


Συντάκτης: Μαρία Πατηνιώτη, φοιτήτρια Επικοινωνίας και ΜΜΕ.


✔Για να μη χάσεις το επόμενο άρθρο, ακολύθησε τώρα το @epi_pantos στο facebook/instagram.



Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Οι λέξεις έχουν την δική τους ιστορία: κίτρινος τύπος(κιτρινισμός)

       Πολύ συχνά ερχόμαστε σε επαφή με δημοσιεύμετα σε άρθρα, περιοδικά ή στο διαδίκτυο(επί παραδείγματι άρθρα πολιτικού αντιπολιτευτικού περιεχομένου) που μπορεί να ακούσουμε να τα χαρακτηρίζουν  « κίτρινα »  ή πως πρόκειται για τον λεγόμενο  « κίτρινο τύπο » . Παρατήρησα μάλιστα πως στην σφαίρα του κιτρινισμού μπορεί πλέον να ενταχθεί και να χαρακτηριστεί ως τέτοια και μια πρωινή ή μεσημεριανή εκπομπή στην τηλεόραση. Γι'αυτό, λοιπόν, σήμερα θα εξετάσουμε τον  « κιτρινισμό »  ως λέξη, την ετυμολογία του, τα χαρακτηριστικά του και την ιστορία που κρύβεται πίσω από αυτόν.   Ο ελληνικός όρος  « κίτρινος τύπος »  είναι η ελληνική μεταφραστική απόδοση του αγγλικού όρου  « yellow journalism/yellow press » .  Ο κιτρινισμός, όπως μπορούμε να αντιληφθούμε, σχετίζεται με την δημοσιογραφία . Είναι η πρακτική της σκαναλοθηρίας, της σκόπιμα ωμής και προκλητικής προβολής ή παρουσίασης θεμάτων που εξάπτουν την περιέργεια του κοινού. Τα δημοσιεύματα που εντάσσονται στον κίτρινο τύπο δεν τηρούν τ

Βρες την κινητήριο δύναμή σου!

     Ενδεχομένως και συ είσαι ανάμεσα σ’ αυτούς που έχουν συνδεδεμένα τα εμπόδια με την αποτυχία. Από μικρή ηλικία έχουμε μάθει να βάζουμε την ταμπέλα της « αποτυχίας » σε οτιδήποτε απλώς δε λειτούργησε έτσι όπως το είχαμε σκεφτεί και προγραμματίσει. Το φυσικό επόμενο που προκύπτει είναι η απογοήτευση και -παράλληλα- ο τρόπος που θα την αντιμετωπίσεις θα σκιαγραφήσει την άμεση εξέλιξή σου.  Δε χρειάζεται να καταπιέζεσαι· να εκτονώνεις τα συναισθήματά σου, δε διαθέτεις κάποιο μαγικό διακόπτη για να τα ρυθμίζεις. Για το κάθε τι να παίρνεις τον χρόνο σου και να στέκεσαι κριτικά απέναντι σ’ αυτό. Αποδεσμεύσου από τη λογική της αποτυχίας, στην πραγματικότητα δεν υφίσταται. Π ρόκειται απλά για ένα γεγονός- μέρος της εξέλιξής σου, όχι μέρος της ταυτότητάς σου . Είναι κάτι έξω από εσένα, άρα μπορείς να το επηρεάσεις.  Είναι οκ να πάει κάτι στραβά, κανείς δεν ανέβηκε στο ποδήλατο και άρχισε να το κάνει τέλεια. Το μυαλό σου, έχοντας θέσει τα απαραίτητα πλαίσια, θα εστιάσει στο πως θα φτάσε

Jacquemus: Η επόμενη μέρα στη μόδα

  «Οι προοπτικές για την πολυτέλεια αλλάζουν και τα σύμβολα της μετατοπίζονται προς κάτι πιο απλό και λιγότερο υλιστικό. Ο καταναλωτής πλέον συνδέεται με μάρκες που έχουν παρόμοιο όραμα. Τα σύμβολα της πολυτέλειας έχουν γίνει «αξίες» και «γνώση» αντί για προϊόντα» . –Simon Porte Jacquemus Ο S.P. Jacquemus έχει καταφέρει μέσα σε λίγα χρόνια αυτό που λίγοι καταφέρνουν στην μόδα: να δημιουργήσει έναν οίκο μόδας ο οποίος πολύ νωρίς απέκτησε τη δική του θέση στην γαλλική εβδομάδα μόδας δίπλα σε βαρύγδουπα ονόματα στον χώρο αυτό όπως Dior, Chanel, ενώ τα σχέδια του έχουν κατακτήσει τον κόσμο των social media με τις μισές πωλήσεις ύψους 11 εκατομμυρίων το 2018  να είναι on-line. “ Γεννήθηκα και μεγάλωσα σε μια μικρή πόλη μεταξύ της Μασσαλίας και της Αβινιόν και μεγάλωσα περνώντας μέρες χωρίς παπούτσια παίζοντας στους κήπους εσπεριδοειδών της οικογένειάς μου .” δηλώνει ο Jacquemus, αποκαλύπτοντας τις ταπεινές του ρίζες και συγχρόνως την μεγαλύτερη πηγή έμπνευσhς για τις δημιουργίες του. Το