Μόνο γιατί μ΄ἀγάπησες
Δέν τραγουδῶ, παρά γιατί μ’ ἀγάπησες
στά περασμένα χρόνια.
Καί σέ ἥλιο, σέ καλοκαιριοῦ προμάντεμα
καί σέ βροχή, σέ χιόνια,
δέν τραγουδῶ παρά γιατί μ’ ἀγάπησες.
Μόνο γιατί μέ κράτησες στά χέρια σου
μιά νύχτα καί μέ φίλησες στό στόμα,
μόνο γι’ αὐτό εἶμαι ὡραία σάν κρίνο ὁλάνοιχτο
κι
ἔχω ἕνα ρῖγος στήν ψυχή μου ἀκόμα,
μόνο γιατί μέ κράτησες στά χέρια σου.
Μόνο γιατί τά μάτια σου μέ κύτταξαν
μέ
τήν ψυχή στό βλέμμα,
περήφανα στολίστηκα τό ὑπέρτατο
τῆς ὕπαρξής μου στέμμα,
μόνο γιατί τά μάτια σου μέ κύτταξαν.
Μόνο γιατί μ’ ἀγάπησες γεννήθηκα
γι’
αὐτό ἡ ζωή μου ἐδόθη
στήν ἄχαρη ζωή τήν ἀνεκπλήρωτη
μένα ἡ ζωή πληρώθη.
Μόνο γιατί μ’ ἀγάπησες γεννήθηκα.
Μονάχα γιατί τόσο ὡραῖα
μ’ ἀγάπησες
ἔζησα,
νά πληθαίνω
τά ὀνείρατά
σου, ὡραῖε, πού βασίλεψες
κι ἔτσι
γλυκά πεθαίνω
μονάχα γιατί τόσο ὡραῖα μ’ ἀγάπησες
Οἱ τρίλιες πού σβήνουν, 1926
Όσον αφορά στο ποιητικό της έργο το 1926 κυκλοφόρησε την πρώτη της ποιητική συλλογή με τίτλο ''Οι τρίλιες που σβήνουν'', ενώ τρία χρόνια αργότερα δημοσιεύτηκε και η δεύτερη συλλογή της, ''Ηχώ στο δάσος''. Οι δύο βασικοί άξονες της ποίησής της είναι ο έρωτας και ο θάνατος. Στο παρόν άρθρο περιλαμβάνονται δύο, ίσως και από τα πιο γνωστά, ποιήματά της, τα οποία θαρρώ πως αναδεικνύουν και αντικατοπτρίζουν το συνηθισμένο ποιητικό κλίμα που αναδύεται από τα έργα της. Αυτό που καθιστά ξεχωριστή, κατά την γνώμη μου, την Μαρία Πολυδούρη δεν είναι μόνο ο διάχυτος ερωτισμός της, ούτε η γυναικεία ευαισθησία που χαρακτηρίζει την ποίησή της, αλλά ο πηγαίος λυρισμός της. Το ερωτικό της συναίσθημα διακρίνεται για την πρωτογενή και αυθεντική λυρική του ποιότητα. Είναι η γνhσιότητα της συναισθηματικής ατμόσφαιρας και του ρομαντικού ποιητικού μικρόκοσμου που δημιουργεί η ειδοποιός ποιητική της σφραγίδα, αυτή που της χάρισε μια διακριτή θέση ανάμεσα στους ομοτέχνους της ποιητικής της γενιάς. Σε τελική ανάλυση η τρυφερότητα της είναι μεταξύ άλλων η λογοτεχνική της παρακαταθήκη.
Κοντά σου
Κοντά σου δεν αχούν άγρια οι ανέμοι.
Κοντά σου είναι η γαλήνη και το φως.
Στου νου μας τη χρυσόβεργην ανέμη
ο ρόδινος τυλιέται στοχασμός.
Κοντά σου η σιγαλιά σα γέλιο μοιάζει
που αντιφεγγίζουν μάτια τρυφερά
κι αν κάποτε μιλάμε, αναφτεριάζει,
πλάι μας κάπου η άνεργη χαρά.
Κοντά σου η θλίψη ανθίζει σα λουλούδι
κι ανύποπτα περνά μες στη ζωή.
Κοντά σου όλα γλυκά κι όλα σα χνούδι,
σα χάδι, σα δροσούλα, σαν πνοή.
Για να μη χάσεις το επόμενο άρθρο, ακολούθησε και εσύ ΤΩΡΑ το @epi_pantos στο facebook/instagram.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου