Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Pierre Cardin: Περίπλοκος, πρωτοπόρος, επαναστάτης

 

F/W 2016

  Ένας σχεδιαστής-σύμβολο τόσο για την γαλλική όσο και την παγκόσμια μόδα ο Pierre Cardin έφυγε από τη ζωή χθες 29/12/2020 σε ηλικία 98 ετών.

  Κατά το τελευταίο μισό του εικοστού αιώνα, ο Pierre Cardin έγινε ένας εξέχων και αξιοθαύμαστος σχεδιαστής καθώς και ένας πολύ επιτυχημένος επιχειρηματίας. Είναι γνωστός για την οξεία του διαίσθηση, η οποία τον έκανε συχνά πρωτοπόρο και δημιουργό τάσεων μόδας. Ο Cardin είχε επεκτείνει τις σχεδιαστικές του δραστηριότητες τόσο για τους άνδρες όσο και για τις γυναίκες, ώστε να περιλαμβάνει όλες τις πτυχές της σύγχρονης ζωής.

Pierre Cardin(1922-2020)


  Γεννημένος στην Ιταλία από Γάλλους γονείς, το αρχικό του όνομα ήταν Pietro Cardini. Ωστόσο μετά από αρκετά χρόνια γύρισε μαζί με τους γονείς του στη Γαλλία, όπου για λίγο καιρό σπούδασε αρχιτεκτονική. Αρχικά μαθήτευσε κοντά στην Jeanne Paquin (Maison Paquin), δούλεψε με την Elsa Schiaparelli, ενώ μέχρι το 1950 ο Christian Dior υπήρξε ο καθοδηγητής του στη μόδα. Ο Cardin συνέβαλε με τις δεξιότητές του στην προσαρμογή του παλτό και του κοστουμιού του Dior. Ο σχεδιαστής κυκλοφόρησε την πρώτη του προσωπική συλλογή το 1953. Το 1954 άνοιξε τη μπουτίκ “Eve”, ακολουθούμενη από το “Adam” για άνδρες το 1957.

  "Για μένα, το ύφασμα είναι σχεδόν δευτερεύον. Πιστεύω πρώτα στο σχήμα, την αρχιτεκτονική, τη γεωμετρία ενός φορέματος". Η ικανότητα του Cardin να μεταχειρίζεται το ύφασμα σχεδόν με  αρχιτεκτονική ευαισθησία έγινε η υπογραφή του. Κατασκευάζοντας ρούχα με άψογη δεξιοτεχνία ο Cardin είχε τις δεξιότητες και το όραμα, για να κάνει τα όνειρα του μια φορετή πραγματικότητα. Ο Cardin ήταν καινοτόμος στη χρήση του “vinyl”  και του μετάλλου σε συνδυασμό με το μάλλινο ύφασμα. Όχι μόνο unisex, τα ρούχα του φαινόταν συχνά ασεξουαλικά. Μονόχρωμες κάλτσες, λευκά καλσόν, λευκά βαμβακερά μπλουζάκια με φορέματα επίσημα και υπερβολικοί ώμοι χαρακτηρίζουν επαρκώς τις πασαρέλες του κατα τη δεκαετία 1970, εισάγοντας συγχρόνως την καινοτομία του "ready-to-wear". 

Space Age Collection(1964)

  Ήταν ομολογουμένως πολύ επιτυχημένος ως σχεδιαστής υψηλής ραπτικής, αλλά προσπάθησε επίσης να επαναπροσδιορίσει το χώρο του σχεδιασμού μόδας στο εμπόριο. Επικρίθηκε από πολλούς για αυτά τα επιχειρηματικά του εγχειρήματα που έκαναν προσιτά στο ευρύ κοινό τα δημιουργήματα του. Το όνομα του Cardin, όμως, έγινε γνωστό σε όλο τον κόσμο και ταυτοποιήθηκε από το κοινό με ποιότητα και υψηλά πρότυπα, επειδή ακριβώς κατανόησε την επιχειρηματική πλευρά της μόδας ως εξίσου σημαντική με τις υπόλοιπες πτυχές της. Ο Cardin ξεχώρισε ως ένας από τους πιο σημαντικούς σχεδιαστές του εικοστού αιώνα με μία βαριά πλέον κληρονομιά που σίγουρα επηρεάζει και θα συνεχίζει να επηρεάζει τις νέες γενιές, με τον δικό του μοναδικό, ανεξίτηλο τρόπο

Συντάκτης: Χρύσα Πρίντζιου, φοιτήτρια Επικοινωνίας και ΜΜΕ

Για να μη χάσεις το επόμενο άρθρο μας για μόδα, ακολούθησε τώρα το @epi_pantos στο facebook/instagram



Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Οι λέξεις έχουν την δική τους ιστορία: κίτρινος τύπος(κιτρινισμός)

       Πολύ συχνά ερχόμαστε σε επαφή με δημοσιεύμετα σε άρθρα, περιοδικά ή στο διαδίκτυο(επί παραδείγματι άρθρα πολιτικού αντιπολιτευτικού περιεχομένου) που μπορεί να ακούσουμε να τα χαρακτηρίζουν  « κίτρινα »  ή πως πρόκειται για τον λεγόμενο  « κίτρινο τύπο » . Παρατήρησα μάλιστα πως στην σφαίρα του κιτρινισμού μπορεί πλέον να ενταχθεί και να χαρακτηριστεί ως τέτοια και μια πρωινή ή μεσημεριανή εκπομπή στην τηλεόραση. Γι'αυτό, λοιπόν, σήμερα θα εξετάσουμε τον  « κιτρινισμό »  ως λέξη, την ετυμολογία του, τα χαρακτηριστικά του και την ιστορία που κρύβεται πίσω από αυτόν.   Ο ελληνικός όρος  « κίτρινος τύπος »  είναι η ελληνική μεταφραστική απόδοση του αγγλικού όρου  « yellow journalism/yellow press » .  Ο κιτρινισμός, όπως μπορούμε να αντιληφθούμε, σχετίζεται με την δημοσιογραφία . Είναι η πρακτική της σκαναλοθηρίας, της σκόπιμα ωμής και προκλητικής προβολής ή παρουσίασης θεμάτων που εξάπτουν την περιέργεια του κοινού. Τα δημοσιεύματα που εντάσσονται στον κίτρινο τύπο δεν τηρούν τ

Βρες την κινητήριο δύναμή σου!

     Ενδεχομένως και συ είσαι ανάμεσα σ’ αυτούς που έχουν συνδεδεμένα τα εμπόδια με την αποτυχία. Από μικρή ηλικία έχουμε μάθει να βάζουμε την ταμπέλα της « αποτυχίας » σε οτιδήποτε απλώς δε λειτούργησε έτσι όπως το είχαμε σκεφτεί και προγραμματίσει. Το φυσικό επόμενο που προκύπτει είναι η απογοήτευση και -παράλληλα- ο τρόπος που θα την αντιμετωπίσεις θα σκιαγραφήσει την άμεση εξέλιξή σου.  Δε χρειάζεται να καταπιέζεσαι· να εκτονώνεις τα συναισθήματά σου, δε διαθέτεις κάποιο μαγικό διακόπτη για να τα ρυθμίζεις. Για το κάθε τι να παίρνεις τον χρόνο σου και να στέκεσαι κριτικά απέναντι σ’ αυτό. Αποδεσμεύσου από τη λογική της αποτυχίας, στην πραγματικότητα δεν υφίσταται. Π ρόκειται απλά για ένα γεγονός- μέρος της εξέλιξής σου, όχι μέρος της ταυτότητάς σου . Είναι κάτι έξω από εσένα, άρα μπορείς να το επηρεάσεις.  Είναι οκ να πάει κάτι στραβά, κανείς δεν ανέβηκε στο ποδήλατο και άρχισε να το κάνει τέλεια. Το μυαλό σου, έχοντας θέσει τα απαραίτητα πλαίσια, θα εστιάσει στο πως θα φτάσε

Jacquemus: Η επόμενη μέρα στη μόδα

  «Οι προοπτικές για την πολυτέλεια αλλάζουν και τα σύμβολα της μετατοπίζονται προς κάτι πιο απλό και λιγότερο υλιστικό. Ο καταναλωτής πλέον συνδέεται με μάρκες που έχουν παρόμοιο όραμα. Τα σύμβολα της πολυτέλειας έχουν γίνει «αξίες» και «γνώση» αντί για προϊόντα» . –Simon Porte Jacquemus Ο S.P. Jacquemus έχει καταφέρει μέσα σε λίγα χρόνια αυτό που λίγοι καταφέρνουν στην μόδα: να δημιουργήσει έναν οίκο μόδας ο οποίος πολύ νωρίς απέκτησε τη δική του θέση στην γαλλική εβδομάδα μόδας δίπλα σε βαρύγδουπα ονόματα στον χώρο αυτό όπως Dior, Chanel, ενώ τα σχέδια του έχουν κατακτήσει τον κόσμο των social media με τις μισές πωλήσεις ύψους 11 εκατομμυρίων το 2018  να είναι on-line. “ Γεννήθηκα και μεγάλωσα σε μια μικρή πόλη μεταξύ της Μασσαλίας και της Αβινιόν και μεγάλωσα περνώντας μέρες χωρίς παπούτσια παίζοντας στους κήπους εσπεριδοειδών της οικογένειάς μου .” δηλώνει ο Jacquemus, αποκαλύπτοντας τις ταπεινές του ρίζες και συγχρόνως την μεγαλύτερη πηγή έμπνευσhς για τις δημιουργίες του. Το