Η νέα πραγματικότητα της υγειονομικής κρίσης του COVID-19 έχει αποδείξει πως οι άλλοτε παγιωμένες συνθήκες, όπως αυτή του «Πάω στο θέατρο», μπορούν να αλλάξουν υπόσταση, μέχρι και να αντιστραφούν. Στην προκειμένη το θέατρο «έρχεται» σε μας.
Από το lockdownτου Μαρτίου του 2020 διακρίθηκε η τάση να ανεβαίνουν θεατρικές παραστάσεις online, ελεύθερα προσβάσιμες σε όποιον επιθυμούσε να προσδώσει ένα χρώμα «κανονικότητας» στην τότε καθημερινότητά του. Οι πόρτες των θεατρικών σκηνών μπορεί λόγω των μέτρων πρόληψης να ήταν -και δυστυχώς τώρα να ξαναείναι- κλειστές, αλλά το θέατρο έχει πλέον μετουσιωθεί, ανοίγοντας ένα παράθυρο στο σπίτι του καθενός. Την τάση αυτή ενστερνίζεται και το Θέατρο Πορεία, καθώς την Κυριακή 8 Νοεμβρίου στις 21.00 οι θεατρόφιλοι θα έχουν την ευκαιρία να θεαθούν μέσω live streaming το “This is NOT Romeo and Juliet” σε σκηνοθεσία του Αργύρη Πανταζάρα.
Η παράσταση ήταν αρχικά προγραμματισμένη να κάνει πρεμιέρα την περασμένη άνοιξη, αλλά λόγω των έκτακτων μέτρων εν τέλει έκανε την Τρίτη 13 Οκτωβρίου. Τα κλειστά θέατρα άνοιξαν μετά από 8 μήνες με 30% πληρότητα και έστω και για λίγες παραστάσεις το κοινό αγκάλιασε τον αλλιώτικο «Ρωμαίο» και την εκκεντρική «Ιουλιέτα». Οι σαιξπηρικοί χαρακτήρες αποτέλεσαν απλώς το έναυσμα για να ξεδιπλωθεί η προσωπική διερεύνηση του καθενός για τη ζωή και για να διαγραφεί η σχέση τους. Πρόκειται για μια «εν θεάτρω εξερεύνηση» παρά για μια τυπική παράσταση, μέσω της οποίας, όπως επισήμανε ο κριτικός Αναστάσης Πινακουλάκης, «Οι ηθοποιοί της παράστασης υποδύονται δύο ερωτευμένους ηθοποιούς που υποδύονται το Ρωμαίο και την Ιουλιέτα».
Οποιαδήποτε πρωτοβουλία γύρω από τα να κρατηθεί ζωντανή η θεατρική δραματουργία χρήζει την υποστήριξη του κοινού περισσότερο από κάθε άλλη εποχή. Την κραυγή αγωνίας «Το θέατρο ματώνει, ο ηθοποιός αιμορραγεί» μετέφερε η καμπάνια του Koita magazine της AIKOR PRODUCTIONS, στην προσπάθειά της να σκιαγραφήσει ότι το θέατρο είναι από τους πιο σοβαρά χτυπημένους κλάδους. Μπορεί πλέον η προτροπή του να πάμε στο θέατρο να είναι πρακτικά αδύνατη, ωστόσο κάθε μικρή δράση που θα μας φέρνει ξανά κοντά σ’ αυτό είναι άξια στήριξης. Εκεί όπου η αυλαία άλλοτε χώριζε τους ηθοποιούς από τους θεατές, τώρα τους ενώνει περισσότερο από ποτέ.
Την καμπάνια του Koita magazine της AIKOR PRODUCTIONS θα την βρείτε εδώ: https://www.youtube.com/watch?v=iAARRTcqYnM
Πληροφορίες για το “This is NOT Romeo and Juliet” θα βρείτε εδώ: https://poreiatheatre.com/plays/not-romeo-juliet/
Συντάκτης: Μαρία Πατηνιώτη, φοιτήτρια ΜΜΕ και Επικοινωνίας
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου