Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Θέατρο μέσω live streaming; COVID-19 accepted

Η νέα πραγματικότητα της υγειονομικής κρίσης του COVID-19 έχει αποδείξει πως οι άλλοτε παγιωμένες συνθήκες, όπως αυτή του «Πάω στο θέατρο», μπορούν να αλλάξουν υπόσταση, μέχρι  και να αντιστραφούν. Στην προκειμένη το θέατρο «έρχεται» σε μας.

Από το lockdownτου Μαρτίου του 2020 διακρίθηκε η τάση να ανεβαίνουν θεατρικές παραστάσεις online, ελεύθερα προσβάσιμες  σε όποιον επιθυμούσε να προσδώσει ένα χρώμα «κανονικότητας» στην τότε καθημερινότητά του. Οι πόρτες των θεατρικών σκηνών μπορεί λόγω των μέτρων πρόληψης να ήταν -και δυστυχώς τώρα να ξαναείναι- κλειστές, αλλά το θέατρο έχει πλέον μετουσιωθεί, ανοίγοντας ένα παράθυρο στο σπίτι του καθενός. Την τάση αυτή ενστερνίζεται και το Θέατρο Πορεία, καθώς την Κυριακή 8 Νοεμβρίου στις 21.00 οι θεατρόφιλοι θα έχουν την ευκαιρία να θεαθούν μέσω live streaming το “This is NOT Romeo and Juliet” σε σκηνοθεσία του Αργύρη Πανταζάρα.

Η παράσταση ήταν αρχικά προγραμματισμένη να κάνει πρεμιέρα την περασμένη άνοιξη, αλλά λόγω των έκτακτων μέτρων εν τέλει έκανε την Τρίτη 13 Οκτωβρίου. Τα κλειστά θέατρα άνοιξαν μετά από 8 μήνες με 30% πληρότητα και έστω και για λίγες παραστάσεις το κοινό αγκάλιασε τον αλλιώτικο «Ρωμαίο» και την εκκεντρική «Ιουλιέτα». Οι σαιξπηρικοί χαρακτήρες αποτέλεσαν απλώς το έναυσμα για να ξεδιπλωθεί η προσωπική διερεύνηση του καθενός για τη ζωή και για να διαγραφεί η σχέση τους. Πρόκειται για μια «εν θεάτρω εξερεύνηση» παρά για μια τυπική παράσταση, μέσω της οποίας, όπως επισήμανε ο κριτικός Αναστάσης Πινακουλάκης, «Οι ηθοποιοί της παράστασης υποδύονται δύο ερωτευμένους ηθοποιούς που υποδύονται το Ρωμαίο και την Ιουλιέτα».

Οποιαδήποτε πρωτοβουλία γύρω από τα να κρατηθεί ζωντανή η θεατρική δραματουργία χρήζει την υποστήριξη του κοινού περισσότερο από κάθε άλλη εποχή. Την κραυγή αγωνίας «Το θέατρο ματώνει, ο ηθοποιός αιμορραγεί» μετέφερε η καμπάνια του Koita magazine της AIKOR PRODUCTIONS, στην προσπάθειά της να σκιαγραφήσει ότι το θέατρο είναι από τους πιο σοβαρά χτυπημένους κλάδους. Μπορεί πλέον η προτροπή του να πάμε στο θέατρο να είναι πρακτικά αδύνατη, ωστόσο κάθε μικρή δράση που θα μας φέρνει ξανά κοντά σ’ αυτό είναι άξια στήριξης. Εκεί όπου η αυλαία άλλοτε χώριζε τους ηθοποιούς από τους θεατές, τώρα τους ενώνει περισσότερο από ποτέ.

Την καμπάνια του Koita magazine της AIKOR PRODUCTIONS θα την βρείτε εδώ: https://www.youtube.com/watch?v=iAARRTcqYnM

Πληροφορίες για το “This is NOT Romeo and Juliet” θα βρείτε εδώ: https://poreiatheatre.com/plays/not-romeo-juliet/

Συντάκτης: Μαρία Πατηνιώτη, φοιτήτρια ΜΜΕ και Επικοινωνίας



Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Οι λέξεις έχουν την δική τους ιστορία: κίτρινος τύπος(κιτρινισμός)

       Πολύ συχνά ερχόμαστε σε επαφή με δημοσιεύμετα σε άρθρα, περιοδικά ή στο διαδίκτυο(επί παραδείγματι άρθρα πολιτικού αντιπολιτευτικού περιεχομένου) που μπορεί να ακούσουμε να τα χαρακτηρίζουν  « κίτρινα »  ή πως πρόκειται για τον λεγόμενο  « κίτρινο τύπο » . Παρατήρησα μάλιστα πως στην σφαίρα του κιτρινισμού μπορεί πλέον να ενταχθεί και να χαρακτηριστεί ως τέτοια και μια πρωινή ή μεσημεριανή εκπομπή στην τηλεόραση. Γι'αυτό, λοιπόν, σήμερα θα εξετάσουμε τον  « κιτρινισμό »  ως λέξη, την ετυμολογία του, τα χαρακτηριστικά του και την ιστορία που κρύβεται πίσω από αυτόν.   Ο ελληνικός όρος  « κίτρινος τύπος »  είναι η ελληνική μεταφραστική απόδοση του αγγλικού όρου  « yellow journalism/yellow press » .  Ο κιτρινισμός, όπως μπορούμε να αντιληφθούμε, σχετίζεται με την δημοσιογραφία . Είναι η πρακτική της σκαναλοθηρίας, της σκόπιμα ωμής και προκλητικής προβολής ή παρουσίασης θεμάτων που εξάπτουν την περιέργεια του κοινού. Τα δημοσιεύματα που εντάσσονται στον κίτρινο τύπο δεν τηρούν τ

Βρες την κινητήριο δύναμή σου!

     Ενδεχομένως και συ είσαι ανάμεσα σ’ αυτούς που έχουν συνδεδεμένα τα εμπόδια με την αποτυχία. Από μικρή ηλικία έχουμε μάθει να βάζουμε την ταμπέλα της « αποτυχίας » σε οτιδήποτε απλώς δε λειτούργησε έτσι όπως το είχαμε σκεφτεί και προγραμματίσει. Το φυσικό επόμενο που προκύπτει είναι η απογοήτευση και -παράλληλα- ο τρόπος που θα την αντιμετωπίσεις θα σκιαγραφήσει την άμεση εξέλιξή σου.  Δε χρειάζεται να καταπιέζεσαι· να εκτονώνεις τα συναισθήματά σου, δε διαθέτεις κάποιο μαγικό διακόπτη για να τα ρυθμίζεις. Για το κάθε τι να παίρνεις τον χρόνο σου και να στέκεσαι κριτικά απέναντι σ’ αυτό. Αποδεσμεύσου από τη λογική της αποτυχίας, στην πραγματικότητα δεν υφίσταται. Π ρόκειται απλά για ένα γεγονός- μέρος της εξέλιξής σου, όχι μέρος της ταυτότητάς σου . Είναι κάτι έξω από εσένα, άρα μπορείς να το επηρεάσεις.  Είναι οκ να πάει κάτι στραβά, κανείς δεν ανέβηκε στο ποδήλατο και άρχισε να το κάνει τέλεια. Το μυαλό σου, έχοντας θέσει τα απαραίτητα πλαίσια, θα εστιάσει στο πως θα φτάσε

Jacquemus: Η επόμενη μέρα στη μόδα

  «Οι προοπτικές για την πολυτέλεια αλλάζουν και τα σύμβολα της μετατοπίζονται προς κάτι πιο απλό και λιγότερο υλιστικό. Ο καταναλωτής πλέον συνδέεται με μάρκες που έχουν παρόμοιο όραμα. Τα σύμβολα της πολυτέλειας έχουν γίνει «αξίες» και «γνώση» αντί για προϊόντα» . –Simon Porte Jacquemus Ο S.P. Jacquemus έχει καταφέρει μέσα σε λίγα χρόνια αυτό που λίγοι καταφέρνουν στην μόδα: να δημιουργήσει έναν οίκο μόδας ο οποίος πολύ νωρίς απέκτησε τη δική του θέση στην γαλλική εβδομάδα μόδας δίπλα σε βαρύγδουπα ονόματα στον χώρο αυτό όπως Dior, Chanel, ενώ τα σχέδια του έχουν κατακτήσει τον κόσμο των social media με τις μισές πωλήσεις ύψους 11 εκατομμυρίων το 2018  να είναι on-line. “ Γεννήθηκα και μεγάλωσα σε μια μικρή πόλη μεταξύ της Μασσαλίας και της Αβινιόν και μεγάλωσα περνώντας μέρες χωρίς παπούτσια παίζοντας στους κήπους εσπεριδοειδών της οικογένειάς μου .” δηλώνει ο Jacquemus, αποκαλύπτοντας τις ταπεινές του ρίζες και συγχρόνως την μεγαλύτερη πηγή έμπνευσhς για τις δημιουργίες του. Το