Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Μία βόλτα στο Εγκληματολογικό Μουσείο!

 

  Στην Αθήνα υπάρχει ένα μουσείο γνωστό σε λίγους. Και το περιεχόμενό του, μακάβριο και ανατριχιαστικό,  προορίζεται για λίγους με γερά στομάχια. Πρόκειται για το Εγκληματολογικό Μουσείο, που αποτελεί τμήμα του ΕΚΠΑ και ανήκει στο εργαστήριο Ιατροδικαστικής και Τοξικολογίας της Ιατρικής σχολής του. Εμπνευστής και δημιουργός του υπήρξε ο καθηγητής Ιωάννης Γεωργιάδης, συλλέκτης εκθεμάτων που σχετίζονταν με εγκληματικές ενέργειες, ο οποίος προέβη στην ίδρυσή του το 1932.

  Πίσω από κάθε έκθεμά του κρύβεται μια ιστορία εγκλήματος του 19ου και του 20ου αιώνα. Στον συνολικό αριθμό των 1500 εκθεμάτων περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων:
✔μια ακέραιη μούμια
✔κεφαλές καρατομηθέντων ληστών και έμβρυα στη φορμόλη
✔σκελετικό υλικό
✔δείγματα ναρκωτικών ουσιών
✔όπλα και πολεμικό υλικό
✔αντικείμενα προερχόμενα από τελετές μαγείας
  Ο κύριος ρόλος του μουσείου είναι εκπαιδευτικός και λόγω των ιδιαίτερων εκθεμάτων του δεν είναι ανοιχτός στο κοινό. Εκπαιδεύονται φοιτητές της ιατρικής, της βιολογίας, αστυνομικοί, νοσηλευτές, κοινωνιολόγοι με καθημερινά μαθήματα στο μουσείο. Για περισσότερες πληροφορίες επισκεπτείτε τον σχετικό ιστότοπο του ΕΚΠΑ (https://www.uoa.gr/to_panepistimio/moyseia/egklimatologiko/).

Θυμήσου: follow @epi_pantos in facebook/instagram
  

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Οι λέξεις έχουν την δική τους ιστορία: κίτρινος τύπος(κιτρινισμός)

       Πολύ συχνά ερχόμαστε σε επαφή με δημοσιεύμετα σε άρθρα, περιοδικά ή στο διαδίκτυο(επί παραδείγματι άρθρα πολιτικού αντιπολιτευτικού περιεχομένου) που μπορεί να ακούσουμε να τα χαρακτηρίζουν  « κίτρινα »  ή πως πρόκειται για τον λεγόμενο  « κίτρινο τύπο » . Παρατήρησα μάλιστα πως στην σφαίρα του κιτρινισμού μπορεί πλέον να ενταχθεί και να χαρακτηριστεί ως τέτοια και μια πρωινή ή μεσημεριανή εκπομπή στην τηλεόραση. Γι'αυτό, λοιπόν, σήμερα θα εξετάσουμε τον  « κιτρινισμό »  ως λέξη, την ετυμολογία του, τα χαρακτηριστικά του και την ιστορία που κρύβεται πίσω από αυτόν.   Ο ελληνικός όρος  « κίτρινος τύπος »  είναι η ελληνική μεταφραστική απόδοση του αγγλικού όρου  « yellow journalism/yellow press » .  Ο κιτρινισμός, όπως μπορούμε να αντιληφθούμε, σχετίζεται με την δημοσιογραφία . Είναι η πρακτική της σκαναλοθηρίας, της σκόπιμα ωμής και προκλητικής προβολής ή παρουσίασης θεμάτων που εξάπτουν την περιέργεια του κοινού. Τα δημοσιεύματα που εντάσσονται στον κίτρινο τύπο δεν τηρούν τ

Βρες την κινητήριο δύναμή σου!

     Ενδεχομένως και συ είσαι ανάμεσα σ’ αυτούς που έχουν συνδεδεμένα τα εμπόδια με την αποτυχία. Από μικρή ηλικία έχουμε μάθει να βάζουμε την ταμπέλα της « αποτυχίας » σε οτιδήποτε απλώς δε λειτούργησε έτσι όπως το είχαμε σκεφτεί και προγραμματίσει. Το φυσικό επόμενο που προκύπτει είναι η απογοήτευση και -παράλληλα- ο τρόπος που θα την αντιμετωπίσεις θα σκιαγραφήσει την άμεση εξέλιξή σου.  Δε χρειάζεται να καταπιέζεσαι· να εκτονώνεις τα συναισθήματά σου, δε διαθέτεις κάποιο μαγικό διακόπτη για να τα ρυθμίζεις. Για το κάθε τι να παίρνεις τον χρόνο σου και να στέκεσαι κριτικά απέναντι σ’ αυτό. Αποδεσμεύσου από τη λογική της αποτυχίας, στην πραγματικότητα δεν υφίσταται. Π ρόκειται απλά για ένα γεγονός- μέρος της εξέλιξής σου, όχι μέρος της ταυτότητάς σου . Είναι κάτι έξω από εσένα, άρα μπορείς να το επηρεάσεις.  Είναι οκ να πάει κάτι στραβά, κανείς δεν ανέβηκε στο ποδήλατο και άρχισε να το κάνει τέλεια. Το μυαλό σου, έχοντας θέσει τα απαραίτητα πλαίσια, θα εστιάσει στο πως θα φτάσε

Jacquemus: Η επόμενη μέρα στη μόδα

  «Οι προοπτικές για την πολυτέλεια αλλάζουν και τα σύμβολα της μετατοπίζονται προς κάτι πιο απλό και λιγότερο υλιστικό. Ο καταναλωτής πλέον συνδέεται με μάρκες που έχουν παρόμοιο όραμα. Τα σύμβολα της πολυτέλειας έχουν γίνει «αξίες» και «γνώση» αντί για προϊόντα» . –Simon Porte Jacquemus Ο S.P. Jacquemus έχει καταφέρει μέσα σε λίγα χρόνια αυτό που λίγοι καταφέρνουν στην μόδα: να δημιουργήσει έναν οίκο μόδας ο οποίος πολύ νωρίς απέκτησε τη δική του θέση στην γαλλική εβδομάδα μόδας δίπλα σε βαρύγδουπα ονόματα στον χώρο αυτό όπως Dior, Chanel, ενώ τα σχέδια του έχουν κατακτήσει τον κόσμο των social media με τις μισές πωλήσεις ύψους 11 εκατομμυρίων το 2018  να είναι on-line. “ Γεννήθηκα και μεγάλωσα σε μια μικρή πόλη μεταξύ της Μασσαλίας και της Αβινιόν και μεγάλωσα περνώντας μέρες χωρίς παπούτσια παίζοντας στους κήπους εσπεριδοειδών της οικογένειάς μου .” δηλώνει ο Jacquemus, αποκαλύπτοντας τις ταπεινές του ρίζες και συγχρόνως την μεγαλύτερη πηγή έμπνευσhς για τις δημιουργίες του. Το