Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Άνθρωποι που άφησαν ιστορία: 7 σημεία για την Λασκαρίνα Μπουμπουλίνα

✔Η Λασκαρίνα Μπουμπουλίνα(1771-1825) υπήρξε μία από τις σημαντικότερες γυναίκες ηρωίδες και αγωνίστριες της Ελληνικής Επανάστασης του 1821.
✔Φαίνεται ενδεχομένως να υπήρξε  η μοναδική γυναίκα που μυήθηκε στην Φιλική Εταιρεία, φυσικά στον κατώτατο βαθμό μύησης, καθώς οι γυναίκες δε γίνονταν δεκτές, Ωστόσο, η πληροφορία αυτή είναι αμφισβητήσιμη.
✔Είχε καταγωγή από την Ύδρα και κατά τη διάρκεια της ζωής της απέκτησε 7 παιδιά, παντρεύτηκε και έγινε χήρα 2 φορές. Το επίθετο Μπουμπουλίνα το απέκτησε μετά τον δεύτερο γάμο της με τον Σπετσιώτη καραβοκύρη Δημήτρη Μπούμπουλη(Μπουμπουλίνα=η γυναίκα του Μπούμπουλη).
✔Από τον θάνατο των 2 συζύγων της κληρονόμησε και απέκτησε τεράστια περιουσία σε μετρητά χρήματα, σε πλοία και ακίνητα, την οποία κατόρθωσε να αυξήσει ασχολούμενη με ναυτιλιακές και εμπορικές δραστηριότητες.
✔Η Λασκαρίνα ξόδεψε σχεδόν εξ'ολοκλήρου την περιουσία της, για να αγοράζει, να εξοπλίζει και να συντηρεί καράβια και οπλισμό για τον αγώνα της απελευθέρωσης. Προέβη και η ίδια στην ναυπήγηση τριών δικών της πλοίων. Με το πλοίο της «Αγαμέμνων» συνἐβαλε καθοριστικά στον Αγώνα, το οποίο μετονομάστηκε σε «Σπέτσες» μετά τον θάνατό της και αποτέλεσε την ναυαρχίδα του κρατικού στόλου που δημιούργησε ο Καποδίστριας.
✔Η βρετανική εφημερίδα «Indepedent» την κατατάσσει στην λίστα με τις 9 πιο σκλητοτράχηλες γυναίκες της ιστορίας που πρωταγωνίστησαν σε επαναστάσεις και λαϊκούς αγώνες.
✔Το αρχοντικό της Μπουμπουλίνας στις Σπέτσες σήμερα είναι μουσείο. Φιλοξενεί συλλογές όπλων, αρχεία, προσωπικά της αντικείμενα και έπιπλα, κ.α.

Remember to follow @epi_pantos in facebook/instagram
 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Οι λέξεις έχουν την δική τους ιστορία: κίτρινος τύπος(κιτρινισμός)

       Πολύ συχνά ερχόμαστε σε επαφή με δημοσιεύμετα σε άρθρα, περιοδικά ή στο διαδίκτυο(επί παραδείγματι άρθρα πολιτικού αντιπολιτευτικού περιεχομένου) που μπορεί να ακούσουμε να τα χαρακτηρίζουν  « κίτρινα »  ή πως πρόκειται για τον λεγόμενο  « κίτρινο τύπο » . Παρατήρησα μάλιστα πως στην σφαίρα του κιτρινισμού μπορεί πλέον να ενταχθεί και να χαρακτηριστεί ως τέτοια και μια πρωινή ή μεσημεριανή εκπομπή στην τηλεόραση. Γι'αυτό, λοιπόν, σήμερα θα εξετάσουμε τον  « κιτρινισμό »  ως λέξη, την ετυμολογία του, τα χαρακτηριστικά του και την ιστορία που κρύβεται πίσω από αυτόν.   Ο ελληνικός όρος  « κίτρινος τύπος »  είναι η ελληνική μεταφραστική απόδοση του αγγλικού όρου  « yellow journalism/yellow press » .  Ο κιτρινισμός, όπως μπορούμε να αντιληφθούμε, σχετίζεται με την δημοσιογραφία . Είναι η πρακτική της σκαναλοθηρίας, της σκόπιμα ωμής και προκλητικής προβολής ή παρουσίασης θεμάτων που εξάπτουν την περιέργεια του κοινού. Τα δημοσιεύματα που εντάσσονται στον κίτρινο τύπο δεν τηρούν τ

Βρες την κινητήριο δύναμή σου!

     Ενδεχομένως και συ είσαι ανάμεσα σ’ αυτούς που έχουν συνδεδεμένα τα εμπόδια με την αποτυχία. Από μικρή ηλικία έχουμε μάθει να βάζουμε την ταμπέλα της « αποτυχίας » σε οτιδήποτε απλώς δε λειτούργησε έτσι όπως το είχαμε σκεφτεί και προγραμματίσει. Το φυσικό επόμενο που προκύπτει είναι η απογοήτευση και -παράλληλα- ο τρόπος που θα την αντιμετωπίσεις θα σκιαγραφήσει την άμεση εξέλιξή σου.  Δε χρειάζεται να καταπιέζεσαι· να εκτονώνεις τα συναισθήματά σου, δε διαθέτεις κάποιο μαγικό διακόπτη για να τα ρυθμίζεις. Για το κάθε τι να παίρνεις τον χρόνο σου και να στέκεσαι κριτικά απέναντι σ’ αυτό. Αποδεσμεύσου από τη λογική της αποτυχίας, στην πραγματικότητα δεν υφίσταται. Π ρόκειται απλά για ένα γεγονός- μέρος της εξέλιξής σου, όχι μέρος της ταυτότητάς σου . Είναι κάτι έξω από εσένα, άρα μπορείς να το επηρεάσεις.  Είναι οκ να πάει κάτι στραβά, κανείς δεν ανέβηκε στο ποδήλατο και άρχισε να το κάνει τέλεια. Το μυαλό σου, έχοντας θέσει τα απαραίτητα πλαίσια, θα εστιάσει στο πως θα φτάσε

Jacquemus: Η επόμενη μέρα στη μόδα

  «Οι προοπτικές για την πολυτέλεια αλλάζουν και τα σύμβολα της μετατοπίζονται προς κάτι πιο απλό και λιγότερο υλιστικό. Ο καταναλωτής πλέον συνδέεται με μάρκες που έχουν παρόμοιο όραμα. Τα σύμβολα της πολυτέλειας έχουν γίνει «αξίες» και «γνώση» αντί για προϊόντα» . –Simon Porte Jacquemus Ο S.P. Jacquemus έχει καταφέρει μέσα σε λίγα χρόνια αυτό που λίγοι καταφέρνουν στην μόδα: να δημιουργήσει έναν οίκο μόδας ο οποίος πολύ νωρίς απέκτησε τη δική του θέση στην γαλλική εβδομάδα μόδας δίπλα σε βαρύγδουπα ονόματα στον χώρο αυτό όπως Dior, Chanel, ενώ τα σχέδια του έχουν κατακτήσει τον κόσμο των social media με τις μισές πωλήσεις ύψους 11 εκατομμυρίων το 2018  να είναι on-line. “ Γεννήθηκα και μεγάλωσα σε μια μικρή πόλη μεταξύ της Μασσαλίας και της Αβινιόν και μεγάλωσα περνώντας μέρες χωρίς παπούτσια παίζοντας στους κήπους εσπεριδοειδών της οικογένειάς μου .” δηλώνει ο Jacquemus, αποκαλύπτοντας τις ταπεινές του ρίζες και συγχρόνως την μεγαλύτερη πηγή έμπνευσhς για τις δημιουργίες του. Το