Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

18 Δεκεμβρίου: Παγκόσμια Ημέρα Μεταναστών

 

  Η 18η Δεκεμρίου έχει ανακηρυχθεί από τον Οργανισμό Ηνωμένων Εθνών ως παγκόσμια ημέρα μεταναστών στο πλαίσιο της προσπάθειας για ευαισθητοποίηση και προστασία των απαράβατων ανθρωπίνων δικαιωμάτων των μεταναστών.

  Κατά τη διάρκεια της ανθρώπινης ιστορίας η μετανάστευση από την οικονομική της άποψη λειτουργεί ως μοχλός ενίχνυσης και ενδυνάμωσης της οικονομίας, συχνά σημαντικής σημασίας σε χώρες όπως ο Καναδάς. Υπάρχει, όμως, και άλλη σκοπιά με την οποία μπορούμε να προσεγγίσουμε το φαινόμενο της μετανάστευσης. Αποτελεί θαρραλέα έκφρασης της ατομικής βούλησης να υπερβεί τις αντιξοότητες, να διεκδικήσει ένα καλύτερο μέλλον, μία καλύτερη ζωή. Νομίζω γίνεται εύκολα αντιληπτό ότι τη σημερινή εποχή της παγκοσμιοποίησης με τις προόδους που έχουν σημειωθεί στον τομέα των επικοινωνιών και των μεταφορών τόσο οι χώρες υποδοχής όσο και οι χώρες αποστολής μεταναστών έρχονται αντιμέτωπες με νέες προκλήσεις, οι οποίες απαιτούν διεθνή συνεργασία και συνεννόηση μεταξύ των χωρών της υφηλίου.
  Σὐμφωνα με στοιχεία της Eurostat(https://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/index.php?title=Migration_and_migrant_population_statistics/el) συνολικά το 2018 μετανάστευσαν σε κάποιο από τα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης 3,9 εκατομμύρια άνθρωποι. Τον μεγαλύτερο αριθμό εισερχόμενων μεταναστών σημείωσε η Γερμανία(893,9 χιλιάδες). Η Ελλάδα  καταγράφει 119,5 χιλιάδες εισερχόμενους μετανάστες. Αντιλαμβανόμαστε πως η Ελλάδα δεν μένει ανεπηρέαστη από το φαινόμενο της μετανάστευσης και μπορεί παραδοσιακά να αποτελούσε και να αποτελεί ενδεχομένως κατεξοχήν χώρα αποστολής μεταναστών, όμως, ειδικά τις τελευταίες δύο δεκαετίε,ς έχει υπάρξει χώρα υποδοχής ιδιαίτερα αυξημένων ματαναστευτικών και προσφυγικών ροών.Οι συνθήκες και οι όροι του παιχνιδιού έχουν προ πολλού αλλάξει. Άραγε το πιόνι της χώρας μας έχει προσαρμοστεί επαρκώς ή μένουν ακόμα πολλά πράγματα να γίνουν;

Θυμήσου να ακολουθήσεις το @epi_pantos in facebook/instagram.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Οι λέξεις έχουν την δική τους ιστορία: κίτρινος τύπος(κιτρινισμός)

       Πολύ συχνά ερχόμαστε σε επαφή με δημοσιεύμετα σε άρθρα, περιοδικά ή στο διαδίκτυο(επί παραδείγματι άρθρα πολιτικού αντιπολιτευτικού περιεχομένου) που μπορεί να ακούσουμε να τα χαρακτηρίζουν  « κίτρινα »  ή πως πρόκειται για τον λεγόμενο  « κίτρινο τύπο » . Παρατήρησα μάλιστα πως στην σφαίρα του κιτρινισμού μπορεί πλέον να ενταχθεί και να χαρακτηριστεί ως τέτοια και μια πρωινή ή μεσημεριανή εκπομπή στην τηλεόραση. Γι'αυτό, λοιπόν, σήμερα θα εξετάσουμε τον  « κιτρινισμό »  ως λέξη, την ετυμολογία του, τα χαρακτηριστικά του και την ιστορία που κρύβεται πίσω από αυτόν.   Ο ελληνικός όρος  « κίτρινος τύπος »  είναι η ελληνική μεταφραστική απόδοση του αγγλικού όρου  « yellow journalism/yellow press » .  Ο κιτρινισμός, όπως μπορούμε να αντιληφθούμε, σχετίζεται με την δημοσιογραφία . Είναι η πρακτική της σκαναλοθηρίας, της σκόπιμα ωμής και προκλητικής προβολής ή παρουσίασης θεμάτων που εξάπτουν την περιέργεια του κοινού. Τα δημοσιεύματα που εντάσσονται στον κίτρινο τύπο δεν τηρούν τ

Βρες την κινητήριο δύναμή σου!

     Ενδεχομένως και συ είσαι ανάμεσα σ’ αυτούς που έχουν συνδεδεμένα τα εμπόδια με την αποτυχία. Από μικρή ηλικία έχουμε μάθει να βάζουμε την ταμπέλα της « αποτυχίας » σε οτιδήποτε απλώς δε λειτούργησε έτσι όπως το είχαμε σκεφτεί και προγραμματίσει. Το φυσικό επόμενο που προκύπτει είναι η απογοήτευση και -παράλληλα- ο τρόπος που θα την αντιμετωπίσεις θα σκιαγραφήσει την άμεση εξέλιξή σου.  Δε χρειάζεται να καταπιέζεσαι· να εκτονώνεις τα συναισθήματά σου, δε διαθέτεις κάποιο μαγικό διακόπτη για να τα ρυθμίζεις. Για το κάθε τι να παίρνεις τον χρόνο σου και να στέκεσαι κριτικά απέναντι σ’ αυτό. Αποδεσμεύσου από τη λογική της αποτυχίας, στην πραγματικότητα δεν υφίσταται. Π ρόκειται απλά για ένα γεγονός- μέρος της εξέλιξής σου, όχι μέρος της ταυτότητάς σου . Είναι κάτι έξω από εσένα, άρα μπορείς να το επηρεάσεις.  Είναι οκ να πάει κάτι στραβά, κανείς δεν ανέβηκε στο ποδήλατο και άρχισε να το κάνει τέλεια. Το μυαλό σου, έχοντας θέσει τα απαραίτητα πλαίσια, θα εστιάσει στο πως θα φτάσε

Jacquemus: Η επόμενη μέρα στη μόδα

  «Οι προοπτικές για την πολυτέλεια αλλάζουν και τα σύμβολα της μετατοπίζονται προς κάτι πιο απλό και λιγότερο υλιστικό. Ο καταναλωτής πλέον συνδέεται με μάρκες που έχουν παρόμοιο όραμα. Τα σύμβολα της πολυτέλειας έχουν γίνει «αξίες» και «γνώση» αντί για προϊόντα» . –Simon Porte Jacquemus Ο S.P. Jacquemus έχει καταφέρει μέσα σε λίγα χρόνια αυτό που λίγοι καταφέρνουν στην μόδα: να δημιουργήσει έναν οίκο μόδας ο οποίος πολύ νωρίς απέκτησε τη δική του θέση στην γαλλική εβδομάδα μόδας δίπλα σε βαρύγδουπα ονόματα στον χώρο αυτό όπως Dior, Chanel, ενώ τα σχέδια του έχουν κατακτήσει τον κόσμο των social media με τις μισές πωλήσεις ύψους 11 εκατομμυρίων το 2018  να είναι on-line. “ Γεννήθηκα και μεγάλωσα σε μια μικρή πόλη μεταξύ της Μασσαλίας και της Αβινιόν και μεγάλωσα περνώντας μέρες χωρίς παπούτσια παίζοντας στους κήπους εσπεριδοειδών της οικογένειάς μου .” δηλώνει ο Jacquemus, αποκαλύπτοντας τις ταπεινές του ρίζες και συγχρόνως την μεγαλύτερη πηγή έμπνευσhς για τις δημιουργίες του. Το