Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Άνθρωποι που άφησαν ιστορία: 7 σημεία για την Θεοδώρα

 

✔ Η Θεοδώρα(500/503;-548μ.Χ.) ήταν Βυζαντινή αυτοκράτειρα και σύζυγος του αυτοκράτορα Ιουστινιανού Ά.
✔ Ήταν ταπεινής κοινωνικής καταγωγής. Ο πατέρας της ήταν αρκουδιάρης σε τσίρκο και η μητέρα της κατά πάσα πιθανότητα ηθοποιός.
✔ Ξεκίνησε ως κωμική ηθοποιός στον Ιππόδρομο της Κωνσταντινούπολης, όπου διασκέδαζε τα πλήθη, κυρίως υπόκοσμο που αναζητούσε φθηνή διασκέδαση. Στη συνέχεια η Θεοδώρα εκμεταλευόμενη την ομορφιά της έγινε πόρνη πολυτελείας, παρέχοντας τις υπηρεσίες της σε στρατιώτες και δούλους.
✔ Κατάφερε να ξεφύγει από την φτωχική ζωή της και ανήλθε κοινωνικά, όταν έγινε η ερωμένη του  Εκήβολου, βυζαντινού αξιωματούχου και κυβερνήτη της Πενταπόλεως στην Αφρική. Απέκτησε μαζί του το μοναδικό της παιδί, χώρισαν και επέστρεψε ξανά στην Κων/πολη.
✔ Τότε γνώρισε τον για πολλά χρόνια μεγαλύτερό της Ιουστινιανό, συγκλητικό και ανιψιό του αυτοκράτορα Ιουστίνου, ο οποίος την ερωτεύτηκε παράφορα. Από εκεί και ύστερα ο δρόμος άνοιξε για την περαιτέρω άνοδο της Θεοδώρας στον θρόνο. Ο Ιουστινιανός την παντρεύτηκε το 523, παρά τις αντιδράσεις της τάξης του και της αυτοκράτειρας Ευφημίας.
✔ Σὐμφωνα με τους μελετητές ως αυτοκράτειρα η Θεοδώρα επέδειξε ισχυρή θέληση, ηγετικό πνεύμα συμβουλεύοντας συχνά τον Ιουστινιανό. Ο ρόλος της στην καταστολή της Στάσης του Νίκα ήταν καθοριστικός, καθώς κατάφερε να πείσει τον Ιουστινιανό να μην εγκαταλείψουν την Πόλη, όπως σκεφτόταν εκείνος, αλλά να στείλει τα στρατεύματα, για να καταπνίξει την λαϊκή εξέγερση. Επίσης, με μία σειρά μέτρων προσπάθησε να αναβαθμίσει τη θέση της γυναίκας στο Βυζάντιο.
✔ Η εντυπωσιακή κοινωνική της εξέλιξη από πόρνη του Ιπποδρόμου σε αυτοκράτειρα του Βυζαντίου είχε ως αποτέλεσμα να της χαρἰσει ξεχωριστή θέση στην Ιστορία και να κεντρίζει μέχρι σήμερα το ενδιαφέρον των μελετητών και όχι μόνο.

Remember to: follow in facebook/instagram @epi_pantos

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Οι λέξεις έχουν την δική τους ιστορία: κίτρινος τύπος(κιτρινισμός)

       Πολύ συχνά ερχόμαστε σε επαφή με δημοσιεύμετα σε άρθρα, περιοδικά ή στο διαδίκτυο(επί παραδείγματι άρθρα πολιτικού αντιπολιτευτικού περιεχομένου) που μπορεί να ακούσουμε να τα χαρακτηρίζουν  « κίτρινα »  ή πως πρόκειται για τον λεγόμενο  « κίτρινο τύπο » . Παρατήρησα μάλιστα πως στην σφαίρα του κιτρινισμού μπορεί πλέον να ενταχθεί και να χαρακτηριστεί ως τέτοια και μια πρωινή ή μεσημεριανή εκπομπή στην τηλεόραση. Γι'αυτό, λοιπόν, σήμερα θα εξετάσουμε τον  « κιτρινισμό »  ως λέξη, την ετυμολογία του, τα χαρακτηριστικά του και την ιστορία που κρύβεται πίσω από αυτόν.   Ο ελληνικός όρος  « κίτρινος τύπος »  είναι η ελληνική μεταφραστική απόδοση του αγγλικού όρου  « yellow journalism/yellow press » .  Ο κιτρινισμός, όπως μπορούμε να αντιληφθούμε, σχετίζεται με την δημοσιογραφία . Είναι η πρακτική της σκαναλοθηρίας, της σκόπιμα ωμής και προκλητικής προβολής ή παρουσίασης θεμάτων που εξάπτουν την περιέργεια του κοινού. Τα δημοσιεύματα που εντάσσονται στον κίτρινο τύπο δεν τηρούν τ

Βρες την κινητήριο δύναμή σου!

     Ενδεχομένως και συ είσαι ανάμεσα σ’ αυτούς που έχουν συνδεδεμένα τα εμπόδια με την αποτυχία. Από μικρή ηλικία έχουμε μάθει να βάζουμε την ταμπέλα της « αποτυχίας » σε οτιδήποτε απλώς δε λειτούργησε έτσι όπως το είχαμε σκεφτεί και προγραμματίσει. Το φυσικό επόμενο που προκύπτει είναι η απογοήτευση και -παράλληλα- ο τρόπος που θα την αντιμετωπίσεις θα σκιαγραφήσει την άμεση εξέλιξή σου.  Δε χρειάζεται να καταπιέζεσαι· να εκτονώνεις τα συναισθήματά σου, δε διαθέτεις κάποιο μαγικό διακόπτη για να τα ρυθμίζεις. Για το κάθε τι να παίρνεις τον χρόνο σου και να στέκεσαι κριτικά απέναντι σ’ αυτό. Αποδεσμεύσου από τη λογική της αποτυχίας, στην πραγματικότητα δεν υφίσταται. Π ρόκειται απλά για ένα γεγονός- μέρος της εξέλιξής σου, όχι μέρος της ταυτότητάς σου . Είναι κάτι έξω από εσένα, άρα μπορείς να το επηρεάσεις.  Είναι οκ να πάει κάτι στραβά, κανείς δεν ανέβηκε στο ποδήλατο και άρχισε να το κάνει τέλεια. Το μυαλό σου, έχοντας θέσει τα απαραίτητα πλαίσια, θα εστιάσει στο πως θα φτάσε

Jacquemus: Η επόμενη μέρα στη μόδα

  «Οι προοπτικές για την πολυτέλεια αλλάζουν και τα σύμβολα της μετατοπίζονται προς κάτι πιο απλό και λιγότερο υλιστικό. Ο καταναλωτής πλέον συνδέεται με μάρκες που έχουν παρόμοιο όραμα. Τα σύμβολα της πολυτέλειας έχουν γίνει «αξίες» και «γνώση» αντί για προϊόντα» . –Simon Porte Jacquemus Ο S.P. Jacquemus έχει καταφέρει μέσα σε λίγα χρόνια αυτό που λίγοι καταφέρνουν στην μόδα: να δημιουργήσει έναν οίκο μόδας ο οποίος πολύ νωρίς απέκτησε τη δική του θέση στην γαλλική εβδομάδα μόδας δίπλα σε βαρύγδουπα ονόματα στον χώρο αυτό όπως Dior, Chanel, ενώ τα σχέδια του έχουν κατακτήσει τον κόσμο των social media με τις μισές πωλήσεις ύψους 11 εκατομμυρίων το 2018  να είναι on-line. “ Γεννήθηκα και μεγάλωσα σε μια μικρή πόλη μεταξύ της Μασσαλίας και της Αβινιόν και μεγάλωσα περνώντας μέρες χωρίς παπούτσια παίζοντας στους κήπους εσπεριδοειδών της οικογένειάς μου .” δηλώνει ο Jacquemus, αποκαλύπτοντας τις ταπεινές του ρίζες και συγχρόνως την μεγαλύτερη πηγή έμπνευσhς για τις δημιουργίες του. Το