Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Άνθρωποι που άφησαν ιστορία: 7 σημεία για τον Ιωάννη Καποδίστρια


 ✔ Ο Ιωάννης Καποδίστριας(1776-1831) υπήρξε μια από τις σημαντικότερες μορφές της πολιτικής και διπλωματικής σκηνής της χώρας στις πρώτες δεκαετίες του 19ου αιώνα. Διατέλεσε υπουργός εξωτερικών της Ρωσικής Αυτοκρατορίας(1816-1822) και υπήρξε ο πρώτος Κυβερνήτης του ανεξάρτητου Ελληνικού Κράτους, το οποίο προσπάθησε να ιδρύσει εκ θεμελίων.

✔ Η Εθνοσυνέλευση της Τροιζήνας στις 30 Μαρτίου του 1827 τον εξέλεξε Κυβερνήτη του νεοσύστα-του Ελληνικού Κράτους και στις 7 Ιανουαρίου του 1828 κατέφτασε στο Ναύπλιο, αφού είχαν προηγηθεί διαβουλεύσεις με ευρωπαϊκά κράτη, ώστε να εξασφαλιστεί η αναγκαία υποστήριξη στο ελληνικό κράτος.

✔ Ήταν οπαδός της πεφωτισμένης δεσποτείας και της αρχής του ενός ανδρός, πιστεύοντας πως για ένα ασύστατο ακόμα κράτος τα Συντάγματα και το Κοινοβουλευτικό Σώμα ήταν άκαιρα και πρόωρα. Γι'αυτό τον λόγο ανέστειλε την ισχύ του Δημοκρατικού Συντάγματος της Τροιζήνας και κατέστη η μοναδική πηγή εξουσίας.

✔ Ασχολήθηκε ιδιαίτερα με την οργάνωση και τη συγκρότηση τακτικών ενόπλων δυνάμεων, για να αντιμετωπίσει τη παρουσία τουρκικού στρατού στην Στερεά Ελλάδα, την ληστεία και την πειρατεία. Ίδρυσε τον Λόχο των Ευελπίδων, πρόδρομο της σημερινής Στρατιωτικής Σχολής Ευελπίδων, ενώ επιχείρησε την οργάνωση τακτικού πολεμικού ναυτικού, αναθέτοντας στον ναύαρχο Ανδρέα Μιαούλη την καταστολή της πειρατείας.

✔ Στον τομέα της οικονομίας ίδρυσε την Εθνική Χρηματιστική Τράπεζα με τη βοήθεια του Γαλλοελβετού φίλου του και τραπεζίτη Εϋνάρδου, σχημάτισε ένα πρώτο κρατικό ταμείο, ρύθμισε το νομισματικό σύστημα της χώρας καθιερώνοντας ως εθνική νομισματική μονάδα τον φοίνικα και ίδρυσε το Εθνικό Νομισματοκοπείο. Συγχρόνως στον τομέα της γεωργίας, που αποτελούσε τον πυρήνα της ελληνικής οικονομίας, εισήγαγε την καλλιέργεια της πατάτας και τη χρήση του σιδερένιου άροτρου.

✔ Η εκπαίδευση, επίσης, αποτέλεσε προτεραιότητα του Κυβερνήτη.Δεν προέβη στην ίδρυση πανεπιστημίου, διότι πίστευε πως τη δεδομένη στιγμή αναγκαία ήταν η δημιουργία μιας εκπαίδευσης που θα παρείχε βασικές γνώσεις και επαγγελματική κατάρτιση. Ίδρυσε το Ορφανοτροφείο της Αίγινας, το Πρότυπον Σχολείον(σπούδαζαν όσοι προορίζονταν για δάσκαλοι), το Κεντρικόν Σχολείον(σπούδαζαν όσοι προορίζονταν για πανεπιστημιακές σπουδές στο εξωτερικό), το Πρότυπον Αγροκήπιον(ήταν γεωργική σχολή).

✔ Οι πολιτικές επιλογές του δημιούργησαν μια δυσαρέσκεια. Επέλεξε να συγκροτήσει ένα συγκεντρωτικό κράτους δυτικών προτύπων, γεγονός που προκάλεσε αντιδράσεις. Οι Πρόκριτοι με την τοπική εξουσία είχαν περιοριστεί, η διεξαγωγή εκλογών καθυστερούσε, πολλοί αξίωναν την παραχώρηση συνταγματικών ελεθεριών και καυτηρίαζαν τον αυταρχισμό του. Έτσι δημιουργήθηκε μια ισχυρή αντιπολιτευτική κίνηση, που διογκωνόταν, και η αντιπαλότητά του με τους Μαυρομιχάληδες, την πιο ισχυρή οικογένεια της Μάνης, οδήγησε στην μοιραία δολοφονία του στις 27 Σεπτεμβρίου του 1831 στο Ναύπλιο από τον Κωνσταντίνο και τον Γεώργιο Μαυρομιχάλη.

Θυμήσου: Follow in facebook/instagram @epi_pantos

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Οι λέξεις έχουν την δική τους ιστορία: κίτρινος τύπος(κιτρινισμός)

       Πολύ συχνά ερχόμαστε σε επαφή με δημοσιεύμετα σε άρθρα, περιοδικά ή στο διαδίκτυο(επί παραδείγματι άρθρα πολιτικού αντιπολιτευτικού περιεχομένου) που μπορεί να ακούσουμε να τα χαρακτηρίζουν  « κίτρινα »  ή πως πρόκειται για τον λεγόμενο  « κίτρινο τύπο » . Παρατήρησα μάλιστα πως στην σφαίρα του κιτρινισμού μπορεί πλέον να ενταχθεί και να χαρακτηριστεί ως τέτοια και μια πρωινή ή μεσημεριανή εκπομπή στην τηλεόραση. Γι'αυτό, λοιπόν, σήμερα θα εξετάσουμε τον  « κιτρινισμό »  ως λέξη, την ετυμολογία του, τα χαρακτηριστικά του και την ιστορία που κρύβεται πίσω από αυτόν.   Ο ελληνικός όρος  « κίτρινος τύπος »  είναι η ελληνική μεταφραστική απόδοση του αγγλικού όρου  « yellow journalism/yellow press » .  Ο κιτρινισμός, όπως μπορούμε να αντιληφθούμε, σχετίζεται με την δημοσιογραφία . Είναι η πρακτική της σκαναλοθηρίας, της σκόπιμα ωμής και προκλητικής προβολής ή παρουσίασης θεμάτων που εξάπτουν την περιέργεια του κοινού. Τα δημοσιεύματα που εντάσσονται στον κίτρινο τύπο δεν τηρούν τ

Βρες την κινητήριο δύναμή σου!

     Ενδεχομένως και συ είσαι ανάμεσα σ’ αυτούς που έχουν συνδεδεμένα τα εμπόδια με την αποτυχία. Από μικρή ηλικία έχουμε μάθει να βάζουμε την ταμπέλα της « αποτυχίας » σε οτιδήποτε απλώς δε λειτούργησε έτσι όπως το είχαμε σκεφτεί και προγραμματίσει. Το φυσικό επόμενο που προκύπτει είναι η απογοήτευση και -παράλληλα- ο τρόπος που θα την αντιμετωπίσεις θα σκιαγραφήσει την άμεση εξέλιξή σου.  Δε χρειάζεται να καταπιέζεσαι· να εκτονώνεις τα συναισθήματά σου, δε διαθέτεις κάποιο μαγικό διακόπτη για να τα ρυθμίζεις. Για το κάθε τι να παίρνεις τον χρόνο σου και να στέκεσαι κριτικά απέναντι σ’ αυτό. Αποδεσμεύσου από τη λογική της αποτυχίας, στην πραγματικότητα δεν υφίσταται. Π ρόκειται απλά για ένα γεγονός- μέρος της εξέλιξής σου, όχι μέρος της ταυτότητάς σου . Είναι κάτι έξω από εσένα, άρα μπορείς να το επηρεάσεις.  Είναι οκ να πάει κάτι στραβά, κανείς δεν ανέβηκε στο ποδήλατο και άρχισε να το κάνει τέλεια. Το μυαλό σου, έχοντας θέσει τα απαραίτητα πλαίσια, θα εστιάσει στο πως θα φτάσε

Jacquemus: Η επόμενη μέρα στη μόδα

  «Οι προοπτικές για την πολυτέλεια αλλάζουν και τα σύμβολα της μετατοπίζονται προς κάτι πιο απλό και λιγότερο υλιστικό. Ο καταναλωτής πλέον συνδέεται με μάρκες που έχουν παρόμοιο όραμα. Τα σύμβολα της πολυτέλειας έχουν γίνει «αξίες» και «γνώση» αντί για προϊόντα» . –Simon Porte Jacquemus Ο S.P. Jacquemus έχει καταφέρει μέσα σε λίγα χρόνια αυτό που λίγοι καταφέρνουν στην μόδα: να δημιουργήσει έναν οίκο μόδας ο οποίος πολύ νωρίς απέκτησε τη δική του θέση στην γαλλική εβδομάδα μόδας δίπλα σε βαρύγδουπα ονόματα στον χώρο αυτό όπως Dior, Chanel, ενώ τα σχέδια του έχουν κατακτήσει τον κόσμο των social media με τις μισές πωλήσεις ύψους 11 εκατομμυρίων το 2018  να είναι on-line. “ Γεννήθηκα και μεγάλωσα σε μια μικρή πόλη μεταξύ της Μασσαλίας και της Αβινιόν και μεγάλωσα περνώντας μέρες χωρίς παπούτσια παίζοντας στους κήπους εσπεριδοειδών της οικογένειάς μου .” δηλώνει ο Jacquemus, αποκαλύπτοντας τις ταπεινές του ρίζες και συγχρόνως την μεγαλύτερη πηγή έμπνευσhς για τις δημιουργίες του. Το