Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ποιος ήταν τέλος πάντων αυτός ο Νόμπελ;

 

  Τα βραβεία Νόμπελ είναι τα πιο διάσημα ετήσια διεθνή βραβεία που απονέμονται κάθε χρόνο προς αναγνώριση σημαντικών πολιτισμικών ή επιστημονικών επιτευγμάτων. Αφορούν στους τομείς της Φυσικής, Χημείας, Λογοτεχνίας, Ειρήνης, Ιατρικής-Φαρμακολογίας και Οικονομικών Επιστημών. Ανακοινώνονται κάθε χρόνο τον Οκτώβριο και απονέμονται από την  Σουηδική Ακαδημία και άλλους φορείς στις 10 Δεκεμβρίου, επέτειο θανάτου του εφευρέτη τους.

   Θεσμοθετήθηκαν το 1895 βάση της επιθυμίας που περιλαμβανόταν στην διαθήκη του σημαντικού επιχειρηματία και μηχανικού Σουηδικής καταγωγής, Άλφρεντ Νόμπελ(1833-1896). Ο Νόμπελ υπήρξε χημικός και μηχανικός και είναι γνωστός για την ανακάλυψη της δυναμίτιδας και του πυροκροτητή. Πέρα από τις ερευνητικές του δραστηριότητες που αφορούσαν στις εκρηκτικές ύλες ως επιχειρηματίας ασχολήθηκε με την πολεμική βιομηχανία.

   Στη διαθήκη του ένα χρόνο πριν από τον θάνατό του εξέφρασε την επιθυμία του, σύμφωνα με την οποία οριζόταν πως  σχεδόν ολόκληρη η τεράστια περιουσία που είχε αποκτήσει θα χρησιμοποιούταν, ώστε κάθε χρόνο να προσφέρονται βραβεία σε ανθρώπους που κατά το προηγούμενο έτος είχαν ωφελήσει και προσφέρει τα μέγιστα στην ανθρωπότητα. Έτσι συστήθηκε το Ίδρυμα Νόμπελ και στις 10 Δεκεμβρίου του 1901 έλαβε χώρα η πρώτη απονομή. Οι νομπελίστες λαμβάνουν ένα χρυσό μετάλλιο. ένα δίπλωμα και ένα σημαντικό χρηματικό ποσό(περίπου 930.000 ευρώ). Αξιοσημείωτο είναι πως η κατηγορία σχετικά με τις Οικονομικές Επιστήμες προστέθηκε αργότερα, το 1968.

   Στην ιστορία του θεσμού 2 φορές Έλληνες έχουν λάβει το βραβείο Νόμπελ Λογοτεχνίας, το 1963 ο ποιητής Γιώργος Σεφέρης και ο ποιητής Οδυσσέας Ελύτης το 1979.


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Οι λέξεις έχουν την δική τους ιστορία: κίτρινος τύπος(κιτρινισμός)

       Πολύ συχνά ερχόμαστε σε επαφή με δημοσιεύμετα σε άρθρα, περιοδικά ή στο διαδίκτυο(επί παραδείγματι άρθρα πολιτικού αντιπολιτευτικού περιεχομένου) που μπορεί να ακούσουμε να τα χαρακτηρίζουν  « κίτρινα »  ή πως πρόκειται για τον λεγόμενο  « κίτρινο τύπο » . Παρατήρησα μάλιστα πως στην σφαίρα του κιτρινισμού μπορεί πλέον να ενταχθεί και να χαρακτηριστεί ως τέτοια και μια πρωινή ή μεσημεριανή εκπομπή στην τηλεόραση. Γι'αυτό, λοιπόν, σήμερα θα εξετάσουμε τον  « κιτρινισμό »  ως λέξη, την ετυμολογία του, τα χαρακτηριστικά του και την ιστορία που κρύβεται πίσω από αυτόν.   Ο ελληνικός όρος  « κίτρινος τύπος »  είναι η ελληνική μεταφραστική απόδοση του αγγλικού όρου  « yellow journalism/yellow press » .  Ο κιτρινισμός, όπως μπορούμε να αντιληφθούμε, σχετίζεται με την δημοσιογραφία . Είναι η πρακτική της σκαναλοθηρίας, της σκόπιμα ωμής και προκλητικής προβολής ή παρουσίασης θεμάτων που εξάπτουν την περιέργεια του κοινού. Τα δημοσιεύματα που εντάσσονται στον κίτρινο τύπο δεν τηρούν τ

Βρες την κινητήριο δύναμή σου!

     Ενδεχομένως και συ είσαι ανάμεσα σ’ αυτούς που έχουν συνδεδεμένα τα εμπόδια με την αποτυχία. Από μικρή ηλικία έχουμε μάθει να βάζουμε την ταμπέλα της « αποτυχίας » σε οτιδήποτε απλώς δε λειτούργησε έτσι όπως το είχαμε σκεφτεί και προγραμματίσει. Το φυσικό επόμενο που προκύπτει είναι η απογοήτευση και -παράλληλα- ο τρόπος που θα την αντιμετωπίσεις θα σκιαγραφήσει την άμεση εξέλιξή σου.  Δε χρειάζεται να καταπιέζεσαι· να εκτονώνεις τα συναισθήματά σου, δε διαθέτεις κάποιο μαγικό διακόπτη για να τα ρυθμίζεις. Για το κάθε τι να παίρνεις τον χρόνο σου και να στέκεσαι κριτικά απέναντι σ’ αυτό. Αποδεσμεύσου από τη λογική της αποτυχίας, στην πραγματικότητα δεν υφίσταται. Π ρόκειται απλά για ένα γεγονός- μέρος της εξέλιξής σου, όχι μέρος της ταυτότητάς σου . Είναι κάτι έξω από εσένα, άρα μπορείς να το επηρεάσεις.  Είναι οκ να πάει κάτι στραβά, κανείς δεν ανέβηκε στο ποδήλατο και άρχισε να το κάνει τέλεια. Το μυαλό σου, έχοντας θέσει τα απαραίτητα πλαίσια, θα εστιάσει στο πως θα φτάσε

Jacquemus: Η επόμενη μέρα στη μόδα

  «Οι προοπτικές για την πολυτέλεια αλλάζουν και τα σύμβολα της μετατοπίζονται προς κάτι πιο απλό και λιγότερο υλιστικό. Ο καταναλωτής πλέον συνδέεται με μάρκες που έχουν παρόμοιο όραμα. Τα σύμβολα της πολυτέλειας έχουν γίνει «αξίες» και «γνώση» αντί για προϊόντα» . –Simon Porte Jacquemus Ο S.P. Jacquemus έχει καταφέρει μέσα σε λίγα χρόνια αυτό που λίγοι καταφέρνουν στην μόδα: να δημιουργήσει έναν οίκο μόδας ο οποίος πολύ νωρίς απέκτησε τη δική του θέση στην γαλλική εβδομάδα μόδας δίπλα σε βαρύγδουπα ονόματα στον χώρο αυτό όπως Dior, Chanel, ενώ τα σχέδια του έχουν κατακτήσει τον κόσμο των social media με τις μισές πωλήσεις ύψους 11 εκατομμυρίων το 2018  να είναι on-line. “ Γεννήθηκα και μεγάλωσα σε μια μικρή πόλη μεταξύ της Μασσαλίας και της Αβινιόν και μεγάλωσα περνώντας μέρες χωρίς παπούτσια παίζοντας στους κήπους εσπεριδοειδών της οικογένειάς μου .” δηλώνει ο Jacquemus, αποκαλύπτοντας τις ταπεινές του ρίζες και συγχρόνως την μεγαλύτερη πηγή έμπνευσhς για τις δημιουργίες του. Το