Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

It's movie time: In Fabric


   Εκ πρώτης ανάγνωσης της υπόθεσης της ταινίας ομολογώ πως ο πυρήνας της δεν με εξίταρε ιδιαίτερα. Για να είμαι πιο ακριβής, το story με το στοιχειωμένο κόκκινο φόρεμα που προκαλεί δεινά, συμφορές και εν τέλει τον θάνατο όποιου το φορέσει μου φάνηκε διαφορετικό μεν, αδιάφορο δε. Η αρχική μου, όμως, προκατειλημμένη θέση εν μέρει υποχώρησε μετά την προβολή της ταινίας.

   Οπωσδήποτε όποιος παρακολουθήσει το In Fabric, σε σενάριο και σκηνοθεσία του Πίτερ Στρίκλαντ, θα βρεθεί αντιμέτωπος με ένα κάπως αλλιώτικο ghost story. Κυριαρχεί ένας κόσμος, όπου το αλλόκοτο διαπλέκεται με το κωμικό, το διεστραμμέ-νο με το ερωτικό, και το αποτέλεσμα που δημιουργείται είναι, κατά τη γνώμη μου, άκρως σουρεαλιστικό, παράξενο και υπό αυτήν την έννοια κάποιος θα μπορούσε να το χαρακτηρίσει με βάση αυτά τα αισθητικά κριτήρια αλλόκοτα όμορφο. Η μυστηριώδης μπουτίκ με τις περίεργα ντυμένες υπαλλήλους μου μιλούν διαρκώς με σκοτεινά γνωμικά πιστεύω πως μοιάζει με άντρο μαγισσών και κερδίζει το ενδιαφέρον του θεατή. Κρίνω αναγκαίο να αναφέρω πως αλησμόνητη θα μείνει σε όποιον επιλέξει να την δει η σκηνή του φετιχιστικού ερωτισμού που περιλαμβάνεται στη ταινία, στην οποία πρωταγωνιστεί μια πλαστική κούκλα βιτρίνας αυτής της μπουτίκ.

   Μέσα σε αυτό το ιδιαίτερο συνονθύλευμα που παράγεται ευδιάκριτη είναι η πρόθεση του δημιουργού να σατιρίσει την καταναλωτική μανία του σύγχρονου καπιταλιστικού κόσμου της μόδας και το παράδοξο εμμονικό κυνήγι των καταναλωτών στις περιόδους των εκπτώσεων. Επίσης, με τον δικό του τρόπο ανατρέπει την ψευδαίσθηση πως ένα καινούργιο φόρεμα ή οποιοδήποτε προϊόν θα μας δώσει την ευκαιρία να επανακαλύψουμε τον εαυτό μας και να γεμίσουμε τα συναισθηματικά κενά μας.

   Εν κατακλείδι, προσωπικά θα χαρακτήριζα το In Fabric ως μια εναλλακτική επιλογή που ένας λάτρης των ταινιών μυστηρίου και τρόμου έχει στην διάθεσή του. Πρόκειται για μια ταινία που δεν ταιριάζει σε όλα τα γούστα, αλλά σε κάθε περίπτωση προσπα-θεἰ να μεταβιβάσει ένα μήνυμα στον θεατή. Είναι ιδανική επιλογή για κάποιον που θέλει να ξεφύγει από τα τετριμμένα θρίλερ και επιθυμεί να παρακολουθήσει κάτι αλ-λόκοτο, που μπορεί να τον γοητεύσει.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Οι λέξεις έχουν την δική τους ιστορία: κίτρινος τύπος(κιτρινισμός)

       Πολύ συχνά ερχόμαστε σε επαφή με δημοσιεύμετα σε άρθρα, περιοδικά ή στο διαδίκτυο(επί παραδείγματι άρθρα πολιτικού αντιπολιτευτικού περιεχομένου) που μπορεί να ακούσουμε να τα χαρακτηρίζουν  « κίτρινα »  ή πως πρόκειται για τον λεγόμενο  « κίτρινο τύπο » . Παρατήρησα μάλιστα πως στην σφαίρα του κιτρινισμού μπορεί πλέον να ενταχθεί και να χαρακτηριστεί ως τέτοια και μια πρωινή ή μεσημεριανή εκπομπή στην τηλεόραση. Γι'αυτό, λοιπόν, σήμερα θα εξετάσουμε τον  « κιτρινισμό »  ως λέξη, την ετυμολογία του, τα χαρακτηριστικά του και την ιστορία που κρύβεται πίσω από αυτόν.   Ο ελληνικός όρος  « κίτρινος τύπος »  είναι η ελληνική μεταφραστική απόδοση του αγγλικού όρου  « yellow journalism/yellow press » .  Ο κιτρινισμός, όπως μπορούμε να αντιληφθούμε, σχετίζεται με την δημοσιογραφία . Είναι η πρακτική της σκαναλοθηρίας, της σκόπιμα ωμής και προκλητικής προβολής ή παρουσίασης θεμάτων που εξάπτουν την περιέργεια του κοινού. Τα δημοσιεύματα που εντάσσονται στον κίτρινο τύπο δεν τηρούν τ

Βρες την κινητήριο δύναμή σου!

     Ενδεχομένως και συ είσαι ανάμεσα σ’ αυτούς που έχουν συνδεδεμένα τα εμπόδια με την αποτυχία. Από μικρή ηλικία έχουμε μάθει να βάζουμε την ταμπέλα της « αποτυχίας » σε οτιδήποτε απλώς δε λειτούργησε έτσι όπως το είχαμε σκεφτεί και προγραμματίσει. Το φυσικό επόμενο που προκύπτει είναι η απογοήτευση και -παράλληλα- ο τρόπος που θα την αντιμετωπίσεις θα σκιαγραφήσει την άμεση εξέλιξή σου.  Δε χρειάζεται να καταπιέζεσαι· να εκτονώνεις τα συναισθήματά σου, δε διαθέτεις κάποιο μαγικό διακόπτη για να τα ρυθμίζεις. Για το κάθε τι να παίρνεις τον χρόνο σου και να στέκεσαι κριτικά απέναντι σ’ αυτό. Αποδεσμεύσου από τη λογική της αποτυχίας, στην πραγματικότητα δεν υφίσταται. Π ρόκειται απλά για ένα γεγονός- μέρος της εξέλιξής σου, όχι μέρος της ταυτότητάς σου . Είναι κάτι έξω από εσένα, άρα μπορείς να το επηρεάσεις.  Είναι οκ να πάει κάτι στραβά, κανείς δεν ανέβηκε στο ποδήλατο και άρχισε να το κάνει τέλεια. Το μυαλό σου, έχοντας θέσει τα απαραίτητα πλαίσια, θα εστιάσει στο πως θα φτάσε

Jacquemus: Η επόμενη μέρα στη μόδα

  «Οι προοπτικές για την πολυτέλεια αλλάζουν και τα σύμβολα της μετατοπίζονται προς κάτι πιο απλό και λιγότερο υλιστικό. Ο καταναλωτής πλέον συνδέεται με μάρκες που έχουν παρόμοιο όραμα. Τα σύμβολα της πολυτέλειας έχουν γίνει «αξίες» και «γνώση» αντί για προϊόντα» . –Simon Porte Jacquemus Ο S.P. Jacquemus έχει καταφέρει μέσα σε λίγα χρόνια αυτό που λίγοι καταφέρνουν στην μόδα: να δημιουργήσει έναν οίκο μόδας ο οποίος πολύ νωρίς απέκτησε τη δική του θέση στην γαλλική εβδομάδα μόδας δίπλα σε βαρύγδουπα ονόματα στον χώρο αυτό όπως Dior, Chanel, ενώ τα σχέδια του έχουν κατακτήσει τον κόσμο των social media με τις μισές πωλήσεις ύψους 11 εκατομμυρίων το 2018  να είναι on-line. “ Γεννήθηκα και μεγάλωσα σε μια μικρή πόλη μεταξύ της Μασσαλίας και της Αβινιόν και μεγάλωσα περνώντας μέρες χωρίς παπούτσια παίζοντας στους κήπους εσπεριδοειδών της οικογένειάς μου .” δηλώνει ο Jacquemus, αποκαλύπτοντας τις ταπεινές του ρίζες και συγχρόνως την μεγαλύτερη πηγή έμπνευσhς για τις δημιουργίες του. Το