Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Politics: Μεγάλος Περίπατος-expectation vs reality


 Αρχικά ως σημείο αφετηρίας μας πρέπει να είναι η εξής διαπίστωση: οφείλει κανείς να αναγνωρίσει πως η συγκεκριμένη μεγαλόπνοη πρωτοβουλία που αφορά την ανάπλαση του ιστορικού κέντρου της Αθήνας είναι αναμφίβολα αξιόλογη και θετική. Εμφανής, νομίζω, είναι η πολιτική πρόθεση του δήμαρχου της Αθήνας, Κώστα Μπακογιάννη, να παράγει έμπρακτα ουσιαστικό πολιτικό έργο. Μέσω αυτού επιδιώκει να συνδέσει την θητεία του με ένα μεγαλεπήβολο οικοδομικό έργο αναμόρφωσης της πρωτεύουσας που θα μείνει παρακαταθήκη στις επόμενες γενιές Αθηναίων.

   Ωστόσο, σε ένα τόσο φιλόδοξο και πολλά υποσχόμενο έργο, που σκοπεύει να προσδώσει «ευρωπαϊκό αέρα» στην πόλη της Αθήνας, δε χωρούν πολλά περιθώρια για λανθασμένους χειρισμούς, απροσεξίες και προχειρότητες. Μπορεί να έχει το θάρρος και την ειλικρίνεια ο δήμαρχος Αθηνών να παραδεχτεί πως ο Μεγάλος Περίπατος στην Πανεπιστημίου «βγήκε και δεν βγήκε», παραδοχή που τιμάει τον ίδιο ως πολιτικό άνδρα, όμως, δηλώσεις πως το έργο που προηγήθηκε τους προηγούμενους μήνες αποτελούσε μια προσομοίωση, «ένα πρόχειρο και κυρίως προσωρινό τρόπο για να τραβήξουμε τις γραμμές του έργου» είναι εύλογο να μην ικανοποιούν την αθηναϊκή κοινή γνώμη, σε σημείο που να αποδεικνύονται κατώτερες των περιστάσεων. Ακόμα και αν μια πρώτη εφαρμογή λαμβάνει χώρα πιλοτικά και δοκιμαστικά, είναι αναγκαίο να έχει προηγηθεί προσεκτικός και διεξοδικός σχεδια-σμός, που να λαμβάνει υπόψη του την συχνά χαοτική και ασφυκτική κυκλοφοριακή κατάσταση που επικρατεί στο κέντρο της πρωτεύουσας, ώστε να αποφευχθούν δυσ-λειτουργίες. Όταν έχουν προηγηθεί και εξακολουθούν να υπάρχουν εξαγγελίες για την εξ’ολοκλήρου αναβάθμιση μιας πόλης, όταν «πάμε για κάτι καινούργιο», δεν υπάρχει χώρος για δηλώσεις περί προχειρότητας και προσωρινού, ειδικά αν λάβει κα-νείς υπόψη του το οικονομικό κόστος αυτής της «πιλοτικής εφαρμογής».

   Κλείνοντας, πρέπει να επισημάνουμε πως σε κάθε περίπτωση έχουμε να κάνουμε με ένα έργο που βρίσκεται σε μια διαδικασία σταδιακής εξέλιξης. Ορισμένες αστοχί-ες που μπορεί να έχουν γίνει σε επίπεδο εφαρμογής ή επικοινωνιακής διαχείρισης δε προδικάζουν το οριστικό αποτέλεσμα μιας τέτοιας πρωτοβουλίας.


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Οι λέξεις έχουν την δική τους ιστορία: κίτρινος τύπος(κιτρινισμός)

       Πολύ συχνά ερχόμαστε σε επαφή με δημοσιεύμετα σε άρθρα, περιοδικά ή στο διαδίκτυο(επί παραδείγματι άρθρα πολιτικού αντιπολιτευτικού περιεχομένου) που μπορεί να ακούσουμε να τα χαρακτηρίζουν  « κίτρινα »  ή πως πρόκειται για τον λεγόμενο  « κίτρινο τύπο » . Παρατήρησα μάλιστα πως στην σφαίρα του κιτρινισμού μπορεί πλέον να ενταχθεί και να χαρακτηριστεί ως τέτοια και μια πρωινή ή μεσημεριανή εκπομπή στην τηλεόραση. Γι'αυτό, λοιπόν, σήμερα θα εξετάσουμε τον  « κιτρινισμό »  ως λέξη, την ετυμολογία του, τα χαρακτηριστικά του και την ιστορία που κρύβεται πίσω από αυτόν.   Ο ελληνικός όρος  « κίτρινος τύπος »  είναι η ελληνική μεταφραστική απόδοση του αγγλικού όρου  « yellow journalism/yellow press » .  Ο κιτρινισμός, όπως μπορούμε να αντιληφθούμε, σχετίζεται με την δημοσιογραφία . Είναι η πρακτική της σκαναλοθηρίας, της σκόπιμα ωμής και προκλητικής προβολής ή παρουσίασης θεμάτων που εξάπτουν την περιέργεια του κοινού. Τα δημοσιεύματα που εντάσσονται στον κίτρινο τύπο δεν τηρούν τ

Βρες την κινητήριο δύναμή σου!

     Ενδεχομένως και συ είσαι ανάμεσα σ’ αυτούς που έχουν συνδεδεμένα τα εμπόδια με την αποτυχία. Από μικρή ηλικία έχουμε μάθει να βάζουμε την ταμπέλα της « αποτυχίας » σε οτιδήποτε απλώς δε λειτούργησε έτσι όπως το είχαμε σκεφτεί και προγραμματίσει. Το φυσικό επόμενο που προκύπτει είναι η απογοήτευση και -παράλληλα- ο τρόπος που θα την αντιμετωπίσεις θα σκιαγραφήσει την άμεση εξέλιξή σου.  Δε χρειάζεται να καταπιέζεσαι· να εκτονώνεις τα συναισθήματά σου, δε διαθέτεις κάποιο μαγικό διακόπτη για να τα ρυθμίζεις. Για το κάθε τι να παίρνεις τον χρόνο σου και να στέκεσαι κριτικά απέναντι σ’ αυτό. Αποδεσμεύσου από τη λογική της αποτυχίας, στην πραγματικότητα δεν υφίσταται. Π ρόκειται απλά για ένα γεγονός- μέρος της εξέλιξής σου, όχι μέρος της ταυτότητάς σου . Είναι κάτι έξω από εσένα, άρα μπορείς να το επηρεάσεις.  Είναι οκ να πάει κάτι στραβά, κανείς δεν ανέβηκε στο ποδήλατο και άρχισε να το κάνει τέλεια. Το μυαλό σου, έχοντας θέσει τα απαραίτητα πλαίσια, θα εστιάσει στο πως θα φτάσε

Jacquemus: Η επόμενη μέρα στη μόδα

  «Οι προοπτικές για την πολυτέλεια αλλάζουν και τα σύμβολα της μετατοπίζονται προς κάτι πιο απλό και λιγότερο υλιστικό. Ο καταναλωτής πλέον συνδέεται με μάρκες που έχουν παρόμοιο όραμα. Τα σύμβολα της πολυτέλειας έχουν γίνει «αξίες» και «γνώση» αντί για προϊόντα» . –Simon Porte Jacquemus Ο S.P. Jacquemus έχει καταφέρει μέσα σε λίγα χρόνια αυτό που λίγοι καταφέρνουν στην μόδα: να δημιουργήσει έναν οίκο μόδας ο οποίος πολύ νωρίς απέκτησε τη δική του θέση στην γαλλική εβδομάδα μόδας δίπλα σε βαρύγδουπα ονόματα στον χώρο αυτό όπως Dior, Chanel, ενώ τα σχέδια του έχουν κατακτήσει τον κόσμο των social media με τις μισές πωλήσεις ύψους 11 εκατομμυρίων το 2018  να είναι on-line. “ Γεννήθηκα και μεγάλωσα σε μια μικρή πόλη μεταξύ της Μασσαλίας και της Αβινιόν και μεγάλωσα περνώντας μέρες χωρίς παπούτσια παίζοντας στους κήπους εσπεριδοειδών της οικογένειάς μου .” δηλώνει ο Jacquemus, αποκαλύπτοντας τις ταπεινές του ρίζες και συγχρόνως την μεγαλύτερη πηγή έμπνευσhς για τις δημιουργίες του. Το