Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία: ρεβεγιόν

 

  Οι εορτές των Χριστουγέννων πλησιάζουν και είμαι σίγουρος ότι ήδη πολλοί από εσάς έχετε αρχίσει να σκέφτεστε πως θα περάσετε αυτές τις διαφορετικές λόγω των συνθηκών εορτές, που θα κάνετε το ρεβεγιόν σας και με ποιους. Πώς, όμως, προέκυψε το έθιμο που δηλώνει αυτή η λέξη και ποια είναι η ετυμολογική της ιστορία;
  Η λέξη «ρεβεγιόν» είναι γλωσσικό δάνειο της ελληνικής από τα γαλλικά και την αντίστοιχη γαλλική λέξη réveillon, η οποία προέρχεται από το γαλλικό ρήμα réveiller που σημαίνει 'ξυπνώ'. Αυτό το ρήμα με τη σειρά του ανάγεται στο λατινικό ρήμα vigilo που σημαίνει 'ξενυχτώ, μένω άγρυπνος'. 
  Το έθιμο και η συνήθεια του ρεβεγιόν προέρχεται από την Γαλλία του 18ου αιώνα. Οι Γάλλοι ξαγρυπνούσαν για να παρακολουθήσουν την νυχτερινή εορταστική ακολουθία της εκκλησίας τη Παραμονή των Χριστουγέννων και στη συνέχεια επέστρεφαν στα σπίτια τους, όπου έστρωναν τα τραπέζια τους και γευμάτιζαν, γεγονός που σηματοδοτούσε τη λήξη της νηστείας. Έπειτα, με τον επεκτατισμό και τη διάσοση του γαλλικού πολιτιμού και κουζίνας στις γαλλικές αποικίες η συνήθεια αυτού του δείπνου άρχισε να διαδίδεται και να υιοθετείται από όλο και περισσότερο κόσμο μέχρι τις μέρες μας, που έχει πια καθιερωθεί. 
  Σήμερα με τη λέξη αυτή εννοούμε το εορτατικό δείπνο που οργανώνουμε με φιλικά και συγγενικά πρόσωπα το βράδυ της παραμονής των Χτιστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς. 

 Follow @epi_pantos in facebook/instagram!
  

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Οι λέξεις έχουν την δική τους ιστορία: κίτρινος τύπος(κιτρινισμός)

       Πολύ συχνά ερχόμαστε σε επαφή με δημοσιεύμετα σε άρθρα, περιοδικά ή στο διαδίκτυο(επί παραδείγματι άρθρα πολιτικού αντιπολιτευτικού περιεχομένου) που μπορεί να ακούσουμε να τα χαρακτηρίζουν  « κίτρινα »  ή πως πρόκειται για τον λεγόμενο  « κίτρινο τύπο » . Παρατήρησα μάλιστα πως στην σφαίρα του κιτρινισμού μπορεί πλέον να ενταχθεί και να χαρακτηριστεί ως τέτοια και μια πρωινή ή μεσημεριανή εκπομπή στην τηλεόραση. Γι'αυτό, λοιπόν, σήμερα θα εξετάσουμε τον  « κιτρινισμό »  ως λέξη, την ετυμολογία του, τα χαρακτηριστικά του και την ιστορία που κρύβεται πίσω από αυτόν.   Ο ελληνικός όρος  « κίτρινος τύπος »  είναι η ελληνική μεταφραστική απόδοση του αγγλικού όρου  « yellow journalism/yellow press » .  Ο κιτρινισμός, όπως μπορούμε να αντιληφθούμε, σχετίζεται με την δημοσιογραφία . Είναι η πρακτική της σκαναλοθηρίας, της σκόπιμα ωμής και προκλητικής προβολής ή παρουσίασης θεμάτων που εξάπτουν την περιέργεια του κοινού. Τα δημοσιεύματα που εντάσσονται στον κίτρινο τύπο δεν τηρούν τ

Βρες την κινητήριο δύναμή σου!

     Ενδεχομένως και συ είσαι ανάμεσα σ’ αυτούς που έχουν συνδεδεμένα τα εμπόδια με την αποτυχία. Από μικρή ηλικία έχουμε μάθει να βάζουμε την ταμπέλα της « αποτυχίας » σε οτιδήποτε απλώς δε λειτούργησε έτσι όπως το είχαμε σκεφτεί και προγραμματίσει. Το φυσικό επόμενο που προκύπτει είναι η απογοήτευση και -παράλληλα- ο τρόπος που θα την αντιμετωπίσεις θα σκιαγραφήσει την άμεση εξέλιξή σου.  Δε χρειάζεται να καταπιέζεσαι· να εκτονώνεις τα συναισθήματά σου, δε διαθέτεις κάποιο μαγικό διακόπτη για να τα ρυθμίζεις. Για το κάθε τι να παίρνεις τον χρόνο σου και να στέκεσαι κριτικά απέναντι σ’ αυτό. Αποδεσμεύσου από τη λογική της αποτυχίας, στην πραγματικότητα δεν υφίσταται. Π ρόκειται απλά για ένα γεγονός- μέρος της εξέλιξής σου, όχι μέρος της ταυτότητάς σου . Είναι κάτι έξω από εσένα, άρα μπορείς να το επηρεάσεις.  Είναι οκ να πάει κάτι στραβά, κανείς δεν ανέβηκε στο ποδήλατο και άρχισε να το κάνει τέλεια. Το μυαλό σου, έχοντας θέσει τα απαραίτητα πλαίσια, θα εστιάσει στο πως θα φτάσε

Jacquemus: Η επόμενη μέρα στη μόδα

  «Οι προοπτικές για την πολυτέλεια αλλάζουν και τα σύμβολα της μετατοπίζονται προς κάτι πιο απλό και λιγότερο υλιστικό. Ο καταναλωτής πλέον συνδέεται με μάρκες που έχουν παρόμοιο όραμα. Τα σύμβολα της πολυτέλειας έχουν γίνει «αξίες» και «γνώση» αντί για προϊόντα» . –Simon Porte Jacquemus Ο S.P. Jacquemus έχει καταφέρει μέσα σε λίγα χρόνια αυτό που λίγοι καταφέρνουν στην μόδα: να δημιουργήσει έναν οίκο μόδας ο οποίος πολύ νωρίς απέκτησε τη δική του θέση στην γαλλική εβδομάδα μόδας δίπλα σε βαρύγδουπα ονόματα στον χώρο αυτό όπως Dior, Chanel, ενώ τα σχέδια του έχουν κατακτήσει τον κόσμο των social media με τις μισές πωλήσεις ύψους 11 εκατομμυρίων το 2018  να είναι on-line. “ Γεννήθηκα και μεγάλωσα σε μια μικρή πόλη μεταξύ της Μασσαλίας και της Αβινιόν και μεγάλωσα περνώντας μέρες χωρίς παπούτσια παίζοντας στους κήπους εσπεριδοειδών της οικογένειάς μου .” δηλώνει ο Jacquemus, αποκαλύπτοντας τις ταπεινές του ρίζες και συγχρόνως την μεγαλύτερη πηγή έμπνευσhς για τις δημιουργίες του. Το